Barcelona

Dos de cada tres catalans creuen que els estudiants no surten preparats de l'escola

Els catalans no confien en el sistema educatiu. Segons dades d'un estudi elaborat en exclusiva pel programa especial sobre l'educació emès per Televisió de Catalunya, el 65,2% dels enquestats pensen que els estudiants surten poc o gens preparats de l'escola. En el programa, tots els sectors de la comunitat educativa, inclòs el conseller Ernest Maragall, han posat en comú els principals problemes que arrossega el sistema i que deixen Catalunya en les darreres posicions d'un rànquing europeu pel que fa al rendiment dels alumnes catalans.

Actualitzat
L'estudi encarregat a l'empresa Gesop ha radiografiat la percepció dels catalans sobre l'educació en un programa especial de TV3. L'enquesta desvela que hi ha poca confiança en sistema educatiu. Només un 3,2% dels enquestats considera que els alumnes surten molt preparats de l'escola, mentre que un 47,4% considera que poc i un 17,8%, que gens. La resta, un 26,9%, pensa que els alumnes surten bastant preparats.

Sobre els aspectes a potenciar per millorar el sistema educatiu català els enquestats es mostren dividits. Un 28,2% considera que la convivència és la prioritat a les aules, mentre que un 26,4% demana més disciplina. Els coneixements, un 15,8%, i l'esforç, un 11,3%, ocupen la tercera i quarta posició dels aspectes a millorar a les escoles del país.

El debat especial de Televisió de Catalunya ha servit per posar en comú administració, professors, alumnes i pares. Hi han assistit el conseller d'Educació, Ernest Maragall, especialistes en el camp de l'ensenyament com el catedràtic Ferran Ferrer i el sociòleg Salvador Cardús, la presidenta de l'Associació de Mestres Rosa Sensat, Irene Balaguer, i pedagogs, mestres i directors d'escola pública i privada.

La immigració ha ocupat una part important del debat. Pel que fa al repartiment de places per a persones nouvingudes, la majoria de catalans considera que el sistema funciona correctament. Només un 12,7% està en desacord amb la manera com es distribueixen els alumnes immigrants en les escoles.

Pel que fa al model educatiu, més del 48% dels enquestat aposta per l'escola pública. La resta es reparteixen a parts iguals entre concertada, un 21,4%, i la privada, un 23,9%.
Anar al contingut