Brussel·les vol multar els fabricants de cotxes que superin els 120 grams de CO2 per quilòmetre

La Comissió Europea ha aprovat una proposta de directiva que obligarà que tots els cotxes dels 27 països membres emetin un màxim de 120 grams de diòxid de carboni a partir de l'any 2012. A la pràctica, això vol dir que tots els vehicles estaran obligats a funcionar amb combustibles nets. Alemanya ja ha anunciat que s'hi oposa, perquè considera que la mesura és massa estricta. El govern de Berlín demana que la indústria automobilística, molt important a Alemanya, rebi incentius per adaptar-se a aquesta mesura. Brussel·les ha plantejat aquesta iniciativa per contribuir a la reducció de gasos contaminants, a la qual la UE s'ha compromès.
Brussel·les

Brussel·les vol multar els fabricants de cotxes que superin els 120 grams de CO2 per quilòmetre

La Comissió Europea ha aprovat una proposta de directiva que obligarà que tots els cotxes dels 27 països membres emetin un màxim de 120 grams de diòxid de carboni a partir de l'any 2012. A la pràctica, això vol dir que tots els vehicles estaran obligats a funcionar amb combustibles nets. Alemanya ja ha anunciat que s'hi oposa, perquè considera que la mesura és massa estricta. El govern de Berlín demana que la indústria automobilística, molt important a Alemanya, rebi incentius per adaptar-se a aquesta mesura. Brussel·les ha plantejat aquesta iniciativa per contribuir a la reducció de gasos contaminants, a la qual la UE s'ha compromès.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Reduir les emissions de C02 dels seus vehicles no és encara una prioritat per a molts fabricants, sobretot per als alemanys, que aposten per vehicles més potents i, per tant, més contaminants. En canvi, bona part de la indústria de l'automòbil francesa ha fet ja els deures i ha tret al mercat models que emeten per sota de l'objectiu de la Unió Europea: 120 grams de diòxid de carboni per quilòmetre recorregut.

Ara, tots hauran de complir escrupolosament la llei si no volen ser sancionats. La Comissió Europea ha acordat avui aplicar-les a partir del 2012, amb la imposició de multes de 20 euros per cada gram de més que emeti cada cotxe venut. Una mesura que, segons la Comissió, tindrà efectes positius en la butxaca dels consumidors.

Per facilitar-los la reducció de les emissions, els fabricants podran compensar les dels seus vehicles més contaminants fabricant-ne altres que ho siguin menys i, fins i tot, associant-se amb marques més ecològiques.

ÀUDIOS RELACIONATS

Anar al contingut