Aquests són els 46 nous radars que s'instal·laran a l'interior de Barcelona
Hi haurà radars de tram al túnel de la Rovira i a la ronda del mig, i controls fixos en carrers com Aragó, Balmes o la Gran Via
Aquests són els 46 nous radars que s'instal·laran a l'interior de Barcelona
Barcelona

Aquests són els 46 nous radars que s'instal·laran a l'interior de Barcelona

Hi haurà radars de tram al túnel de la Rovira i a la ronda del mig, i controls fixos en carrers com Aragó, Balmes o la Gran Via

RedaccióActualitzat
TEMA:
Mobilitat
Aquests són els 46 nous radars que s'instal·laran a l'interior de Barcelona
Cartell avisant d'un radar fix situat a la C-31

Barcelona passarà aquest 2021 de tenir 11 radars a més de 60. L'Ajuntament ha anunciat la instal·lació de 50 radars per primera vegada en carrers de l'interior de la ciutat, on ara hi ha una desena de radars de punt i un de tram, però tots són en accessos o en túnels.

Amb aquesta xarxa de radars, el consistori que encapçala Ada Colau vol reduir la velocitat i la sinistralitat a la ciutat, que és una de les principals causes d'accidents de trànsit, segons la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón.

"Hem detectat un increment de la velocitat a la ciutat. L'excés de velocitat és una de les principals causes de sinistres. Hem d'aixecar el peu de l'accelerador", ha afirmat.

Alarcón ha admès que la mesura pot generar "inquietud", però ha destacat que l'objectiu no és sancionar, sinó fer complir els límits. "Tots els radars estaran senyalitzats i tothom sabrà on són", ha remarcat.

 


Tres nous radars de tram a Barcelona

Aquest mes de març s'instal·larà el primer nou radar de tram al túnel de la Rovira, entre la plaça d'Alfons el Savi i la rambla del Carmel, en els dos sentits.

Al llarg d'aquest 2021, abans de l'estiu, se n'afegirà un altre al túnel de Badal, és a dir, a la ronda del mig, entre la plaça de Cerdà i l'avinguda Diagonal, també en els dos sentits.

Aquests dos radars ja s'havien anunciat, però fins ara no s'han concretat.

I el tercer a la llista anirà a la ronda Litoral, entre la Barceloneta i Miramar. Es licitarà pròximament, per poder posar-lo en marxa el 2022.

Trànsit a la Ronda General Mitre de Barcelona, el gener passat (ACN / Pau Cortina )


Aquests radars de tram s'afegiran al que hi ha des del 2016 a la ronda de Dalt, entre Karl Marx i el Nus de la Trinitat.

Aquests dispositius calculen la velocitat mitjana a què ha circulat el vehicle en tot el tram i identifica els que superen la velocitat màxima de forma continuada.

44 radars fixos a dins de Barcelona

Els nous radars de punt es desplegaran en 32 vies principals de la ciutat i en els anomenats "carrers 30", amb la velocitat màxima limitada a 30 per hora, i on la Guàrdia Urbana ha detectat nombroses infraccions per excés de velocitat.

N'hi haurà en aquests punts:

-c/ Pau Claris amb pl. Urquinaona
- c/ Aragó tram c/Urgell-c/Casanova
- av. Diagonal amb c/Roger de Flor
- av. Paral·lel amb c/Palaudàries
- Gran Via de les Corts Catalanes amb c/Química
- Gran Via Corts Catalanes, a l'altura de c/Sant Roc/ Sant Germà
- carrer A a l'altura del carrer número 2, al polígon de la Zona Franca
- av. Diagonal, a partir de pl. Pius XII / Palau Pedralbes
- túnel de General Mitre, a l'altura de la desincorporació cap al c/ de Can Ràbia
- av. Diagonal amb c/ Numància
- c/ Balmes amb General Mitre
- Ronda General Mitre amb c/ Ganduxer
- pg. Bonanova amb c/ Anglí
- c/ Isaac Newton amb c/ Císter
- av. JV Foix amb c/ Ramon Miquel i Planes
- av. Vallvidrera, àmbit de l'estació Peu del Funicular de FGC
- c/ Anglí amb c/ Hort de la Vila
- Travessera de Dalt amb c/ Verdi
- av. Estatut amb c/ Jorge Manrique
- c/ Piferrer amb c/ Alella
- pg. Fabra i Puig amb c/ Canigó
- c/ Santander amb c/ Cànem
- c/ Felip II amb c/ Múrcia
- c/ Ferran Junoy amb c/ Sao Paulo
- av. Meridiana amb c/ Sant Antoni Maria Claret
- c/ Aragó amb c/ Corunya
- av. Litoral amb c/ Arquitecte Sert
- Gran Via de les Corts Catalanes, amb c/ Selva de Mar
- av. Litoral, entre c/ Llacuna i c/ Jaume Vicens Vives
- c/ Rocafort amb c/Sepúlveda
- c/ de Sants amb c/ Espanya Industrial
- pg. Bonanova amb c/ Iradier

Els radars pedagògic van canviant d'ubicació i informen de la velocitat, sense sancionar (Ajuntament de Barcelona)

També s'ubicaran 12 radars a l'entorn de centres educatius, dins el programa Protegim les Escoles, per aconseguir que els conductors no superin els 30 per hora.

Aquests radars se situaran en els entorns de les escoles Ítaca i Anglesola, Lestonnac i Escolàpies Llúria, Dominiques, Dovella, Infant Jesús, Miralletes i Institut Moisès Broggi, Antoni Balmany, Escola Pia, Poeta Foix, Xirinacs i Entença, Escola de les Aigües i López Vicuña.

Pel que fa als radars pedagògics, que no multen però volen conscienciar que s'està sobrepassant el límit màxim, se n'incorporaran en 30 ubicacions noves.

El doble de multes per excés de velocitat el 2020

Les infraccions per córrer massa pràcticament es van duplicar l'any passat a Barcelona: es va passar de 347.173 a 604.104 denúncies.

Actualment, al 67% dels carrers de la ciutat la velocitat màxima és de 30 km/hora. A la resta, puja fins als 50 per hora.

L'objectiu de l'Ajuntament és que, a finals d'aquest any, el 75% de les vies tinguin la velocitat limitada a 30.

Segons el govern municipal, els radars fan caure els accidents entre un 11 i un 44%, segons el carrer i el tipus de control de velocitat que hi havia anteriorment.

ARXIVAT A:
MobilitatTrànsit

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut