Declinen el Premi Butaca d'"Àngels a Amèrica" per la invisibilització dels actors negres

El director d'"Àngels a Amèrica", David Selvas, declina el premi al millor muntatge per la polèmica creada per la no contractació d'actors negres a l'obra
Declinen el Premi Butaca d'"Àngels a Amèrica" per la invisibilització dels actors negres

Declinen el Premi Butaca d'"Àngels a Amèrica" per la invisibilització dels actors negres

El director d'"Àngels a Amèrica", David Selvas, declina el premi al millor muntatge per la polèmica creada per la no contractació d'actors negres a l'obra
Redacció Actualitzat
TEMA:
Teatre

Sorpresa als Premis Butaca: el gran guanyador de la nit ha declinat el premi. El director David Selvas ha rebutjat el guardó al millor muntatge per la polèmica que va esquitxar l'obra per la no contractació d'actors negres per al paper d'un personatge de Belize.

Selvas ha pujat a l'escenari per fer evident la seva disculpa.

"No vull per res del món que vosaltres i qualsevol persona se senti així. He fet una llarga i dura reflexió al voltant del que ha passat."

Selvas ha assegurat que, si ho tornés a començar ara, parlaria amb el col·lectiu des de bon principi.

La polèmica va esclatar l'octubre del 2018, quan un col·lectiu d'actors i actrius negres va denunciar que, a l'obra del Teatre Lliure, l'actor Quim Vila interpretava un personatge negre.

David Selvas va explicar llavors que a la companyia no hi havia actors racialitzats i va optar per denunciar aquesta situació al mateix escenari, durant l'obra.


El director d'"Àngels a Amèrica" ha afirmat a l'escenari dels Butaca que va cometre una "falta paternalista".

Durant la seva intervenció en recollir el guardó a la millor composició musical, Clara Peya ha cedit el seu temps al col·lectiu Tinta Negra, que ha denunciat la falta de diversitat en el panorama teatral i, en concret, la polèmica d'"Àngels a Amèrica".

 

Sergi Belbel, Clara Segura i Pere Arquillué

El teatre català demostra vitalitat i competència als 25 anys dels Premis Butaca. Fins a quatre produccions s'han disputat el podi final. El millor muntatge ha estat per a "Àngels a Amèrica", però "La bona persona de Sezuan", "La Jaula de las Locas" i "Una gossa en un descampat" han esgarrapat premis importants.

Sergi Belbel ha estat elegit com el millor director per "Una gossa en un descampat", l'obra de la Sala Becket estrenada pel Festival Grec de 2018, que també s'ha endut el premi al millor muntatge de petit format.

 

 

La millor actriu dels Butaca ha estat Clara Segura, per "La bona persona de Sezuan". Segura repeteix per segona edició consecutiva, ja que l'any passat es va endur un altre Butaca per "Les noies de Mossbank Road".

 

 

Pere Arquillué s'ha endut el premi al millor actor per "Àngels a Amèrica".

 

 

Toni Gomila --"La bona persona de Sezuan"-- i Carlota Olcina --"L'habitació del costat"-- s'han repartit els premis a millor actor i millor actriu de repartiment.

 

"La Jaula de las Locas", la més premiada

El musical "La Jaula de las Locas" és el muntatge més premiat i arrasa en la categoria de musicals. Suma quatre premis: millor musical, millor actor en un musical, per a Àngel Llàcer, millor vestuari i millor caracterització.

Llàcer ha deixat una de les imatges de la nit pujant a recollir el premi acompanyat d'un actor caracteritzat de gos.

 

 

La millor actriu en un musical és Anna Moliner, per "Els Jocs Florals de Canprosa", que també s'ha endut el premi a millor escenografia.

En l'apartat tècnic, el premi al disseny de llums és per a "La bona persona de Sezuan". I el de millor so, per a "Maremar".

"Pasionaria" triomfa com a millor muntatge i amb premi per a Ariadna Montfort com a millor intèrpret femenina de dansa. En la categoria masculina, el premi ha estat per a Pol Jiménez, per "La oscilante".

"Ballar és cosa de llibres" s'ha endut el premi al millor espectacle per a públic familiar.

 

Premi al públic

Montserrat Soler i Cinta Paloma han recollit el premi honorífic Anna Lizaran. Són l'espectadora més jove i la més gran que compren un abonament al teatre. D'aquesta manera, el món de l'escena vol reconèixer una part essencial de l'espectacle: el públic.

 

ARXIVAT A:
Teatre

VÍDEOS RELACIONATS