A partir de quants viatges ens surt a compte la T-Usual o la T-Casual

Els usuaris de la T-10 més esporàdics es queixen que la T-Casual es converteixi en unipersonal
A partir de quants viatges ens surt a compte la T-Usual o la T-Casual

A partir de quants viatges ens surt a compte la T-Usual o la T-Casual

Els usuaris de la T-10 més esporàdics es queixen que la T-Casual es converteixi en unipersonal
Actualitzat
TEMA:
Transport públic
Els usuaris valoren quin títol de transport públic han de comprar amb el nou sistema tarifari (ACN)

Després d'anunciar els nous títols i les noves tarifes dels transport públic a Barcelona i l'Àrea Metropolitana, els usuaris han començat a fer números per veure quin bitllet els surt més a compte. 

A partir de quants viatges surt a compte cada targeta? 

A la Zona 1 la targeta T-Casual surt més a compte si es fan menys de 36 viatges al mes o 9 a la setmana. Si es fan 36 o més viatges al mes surt més a compte la T-Usual, sempre que siguis major de 25 anys o no tinguis accés a la T-Jove.

Per tant, la T-Usual surt més a compte que les antigues T-Mes o T-50/30 respecte a la T-10, que al gener serà la T-Casual. La T-Mes sortia més a compte que la T-10 a partir dels 53 viatges al mes, i la T-50/30, a partir de 43 viatges al mes, lluny del 36 viatges de la T-Usual que caldrà fer al mes perquè et compensi respecte a la T-Casual. 

 

 

A les altres corones de transport la T-Usual surt a compte si es fan més de 25 viatges al mes des de les zones 2 i 3. Si la freqüència és menor, la T-Casual surt respectivament a 2,24 euros i 3,05 euros per viatge i zona.

A les Zones 4, 5 i 6  la T-Usual és millor que la T-Casual si es fan 24 viatges o més cada mes. Si no, el preu per viatge i zona és de 3,92 euros, a la 4, 4,51 a la 5, i 4,79 a la 6.

 

Debat obert

Per una banda, els que utilitzen el transport públic amb més freqüència i els més joves celebren les noves tarifes, mentre que els que venen a Barcelona més esporàdicament se senten perjudicats. I és que aquest és l'objectiu d'aquest nou model tarifari, que vol incentivar més l'ús del transport públic. 

Però el nus del debat se centra en el fet que la nova T-Casual, que substitueix la T-10, passa a ser unipersonal. Això vol dir que, tot i que es podrà compartir com fins ara, no es pot validar consecutivament.

Famílies que comparteixen la T-10 que ara hauran d'anar amb més d'una targeta i famílies amb fills que venen de tant en tant a Barcelona són alguns dels perfils d'usuari que consideren que el nou sistema no els surt a compte i els penalitza, com als turistes. Molts s'han exclamat a les xarxes.

 

 

 

 

 

Calvet defensa el nou model

El conseller de Territori i president de l'Autoritat del Transport Metropolità, ATM, Damià Calvet, ha defensat, en declaracions a "El matí de Catalunya Ràdio" que aquest és el canvi que es vol aconseguir.

"Volem canviar la manera d'utilitzar el transport públic. Que la T-10 passi d'un títol d'ús gairebé diari i compartit a anar cap a la recurrència en l'ús del transport públic. La persona que la utilitza molt casualment hauria de pagar un bitllet senzill, com passa a tot el món. 

La T-Casual és una targeta unipersonal, no personalitzada. Es pot compartir, però no validar dues vegades seguides, per això cadascú haurà de portar la seva targeta."

 

Damià Calvet ha assegurat que, en comparació amb altres ciutats europees, encara és barat.

"És veritat que puja però puja molt poquet. Fins ara la T-10 valia 10,20 i ara la T-Casual, 11,35 a la primera zona, que si ho dividim entre 10 surt a 1,135 el viatge. Per tant, la persona que utilitza casualment el transport públic pot continuar comprant aquesta T-Casual i té un viatge per 1,135 euros. Si ho comparem amb altres ciutats europees com Amsterdam, Roma, Londres o  Madrid, és molt barat."

 

Els que en surten afavorits

Els que utilitzen el transport públic habituament i de manera freqüent aplaudeixen les noves tarifes i els nous títols.

 

 

 

El vicepresident de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, Manuel Ferri, ha dit a  "Els matins" de TV3 que ha estat una decisió encertada que deixa de penalitzar l'usuari habitual.

"Era injust penalitzar els ususaris habituals del transport públic i aquesta vegada sí que hi guanyem. És la manera d'avançar, de fidelitzar, de premiar que la gent utilitzi el transport públic. Aquesta és gran notícia de la creació d'aquesta tarifa plana del transport públic."

Considera també que potser caldrà fer alguns ajustos a les primeres corones metropolitanes. En el que estan d'acord totes les parts implicades, usuaris i administració, és en la necessitat de millorar el transport públic des de fora de l'àrea metropolitana, tenir bons serveis alternatius, i es recorda el projecte de la  T-mobilitat, que encara està en procés.

ARXIVAT A:
Mobilitat Transport públic

VÍDEOS RELACIONATS

ÀUDIOS RELACIONATS