L'excés de velocitat, causa més probable del descarrilament d'un tren a Santiago de Compostel·la

L'excés de velocitat, causa més probable del descarrilament d'un tren a Santiago de Compostel·la
Santiago de Compostel·la

L'excés de velocitat, causa més probable del descarrilament d'un tren a Santiago de Compostel·la

Redacció Actualitzat
Lloc exacte de l'accident de tren a Galícia.
Lloc exacte de l'accident de tren a Galícia.
Oficialment no es vol donar cap conclusió sobre la causa de l'accident de tren a Santiago de Compostel·la, però guanya força l'excés de velocitat. Just després del descarrilament, el conductor del tren va comunicar per ràdio que anava a molta velocitat, en concret a 190 km/h, en un tram limitat a 80. Es tracta d'un tram complicat, perquè és un revolt tancat després de 80 kilòmetres de recta.

Des de Foment, es manté la prudència, i recorden que sobre les causes del sinistre hi ha una investigació judicial oberta. El jutge té la caixa negra del tren, on queden registrades totes les velocitats.

Des de Renfe sí que han explicat que el tren accidentat va passar l'última revisió tècnica ahir mateix i el president de la companyia ha assegurat que el tren no tenia cap problema o avaria. Fonts de Renfe ha informat que el tren anava amb cinc minuts de retard. Cinc minuts, tant si són de retard com d'avenç, es considera una xifra dins de la normalitat.

Al tram on va descarrilar el tren funciona el sistema de seguretat ASFA, i no pas l'ERTMS, més avançat i sofisticat, que per exemple està habilitat a tota la línia d'AVE Barcelona-Madrid i que frena automàticament un tren si detecta que el comboi supera el límit de velocitat.

GALERIES RELACIONADES