Espanya dobla la mitjana europea dels alumnes que deixen els estudis abans d'acabar la Secundària

Espanya dobla la mitjana europea de l'índex de fracàs escolar i se situa al costat de Portugal, a la cua del rànquing, després de Malta. Entre els motius d'aquest 31% d'alumnes que deixen els estudis abans d'acabar l'Educació Secundària Obligatòria hi ha el "boom" immobiliari, que va fer que molts joves deixessin els estudis per anar a treballar, i també la immigració.
Espanya dobla la mitjana europea dels alumnes que deixen els estudis abans d'acabar la Secundària
Brussel·les

Espanya dobla la mitjana europea dels alumnes que deixen els estudis abans d'acabar la Secundària

Espanya dobla la mitjana europea de l'índex de fracàs escolar i se situa al costat de Portugal, a la cua del rànquing, després de Malta. Entre els motius d'aquest 31% d'alumnes que deixen els estudis abans d'acabar l'Educació Secundària Obligatòria hi ha el "boom" immobiliari, que va fer que molts joves deixessin els estudis per anar a treballar, i també la immigració.
Actualitzat
Imatge d'arxiu d'una aula d'una escola (Foto: EFE)
Imatge d'arxiu d'una aula d'una escola (Foto: EFE)
L'estat espanyol treu molt mala nota en el rànquing europeu de fracàs escolar. I és que Espanya dobla la mitjana europea pel que fa al nombre d'alumnes que deixen els estudis abans d'acabar l'Educació Secundària Obligatòria. Entre els motius: el "boom" immobiliari, que va fer que molts joves deixessin els estudis per anar a treballar, i també la immigració.

Segons l'estudi "Continuar o abandonar. L'alumnat estranger a l'educació Secundària", a l'estat espanyol els alumnes immigrants tenen un índex de fracàs escolar una mica més elevat que els autòctons. Això es deu, sobretot, a la mentalitat familiar i també a l'entorn on viuen i estudien. La gran majoria de nois i noies immigrants que deixen els estudis ho fan entre segon i tercer d'ESO, com els autòctons.

L'autor de l'estudi, Carles Serra, considera que un dels principals factors de l'elevat índex de fracàs escolat a l'estat espanyol són els canvis constants de la llei orgànica d'ensenyament, la constant entrada a les aules d'alumnes immigrants acabats d'arribar i la falta d'una estratègia per poder-ho afrontar.