Cau un 30% el trànsit al peatge dels túnels de Vallvidrera

Al túnel de Vallcarca ha baixat un 12% en l'últim any. La crisi i el nou carril bus està provocant desajustos i embussos de trànsit als accessos a Barcelona.
Cau un 30% el trànsit al peatge dels túnels de Vallvidrera
Sitges

Cau un 30% el trànsit al peatge dels túnels de Vallvidrera

Al túnel de Vallcarca ha baixat un 12% en l'últim any. La crisi i el nou carril bus està provocant desajustos i embussos de trànsit als accessos a Barcelona.
Redacció Actualitzat
Imatges de la carretera de Vallvidrera i del peatge dels túnels de Vallvidrera.

Imatges de la carretera de Vallvidrera i del peatge dels túnels de Vallvidrera.

La crisi fa temps que està modificant hàbits a la carretera. Els conductors s'ho pensen dues vegades abans d'utilitzar les vies de peatge. La comparativa del trànsit als túnels de Vallvidrera d'aquest any amb la de l'any passat no en deixa cap dubte: L'ús d'aquesta via ha baixat un 30%. Si el nombre de conductors que hi passaven el setembre del 2011 era de 32.774 cotxes, un any després és de 25.272, segons dades de la concessionària Tabasa. Des que va començar la crisi, el trànsit ha anat baixant, però mai tan de cop com aquest mes de setembre.

Només aquest peatge costa 4,07 euros. Però el preu d'aquest estalvi són els embussos. A primera hora del matí, la carretera de Vallvidrera en direcció a Barcelona va molt plena. La majoria dels conductors provinents del Vallès que utilitzen aquesta via coincideixen en el motiu: "Vinc de Sant Cugat i vinc per aquí perquè és més barat que anar pels túnels", "Vinc per aquí per evitar els túnels", "Vinc per aquí donat el cost del peatge dels túnels de Vallvidrera" diuen tres dels conductors preguntats per TV3. El resultat és clar: Trànsit lent i cues en molts punts.

Una situació semblant a la de Vallvidrera també es viu a les costes de Garraf. a vegada més conductors opten per aquesta opció davant dels 6,20 euros que costa el túnel de Vallcarca.

L'autopista C-32 o autopista Pau Casals és un dels trams més cars de l'estat espanyol. Molts conductors opten, doncs, pels revolts de la carretera que uneix Castelldefels amb Sitges passant per la costa, amb l'afegit que es tracta d'una via amb molts camions i alguns ciclistes, que dificulten la circulació.

En aquest cas, l'autopista la gestiona Abertis i, de moment, no hi ha dades del mes de setembre. Les últimes que s'han fet públiques són les del mes de juny. Fins llavors, cada dia passaven per aquí, de mitjana, 21.400 vehicles, un 12% menys que el mateix període de l'any passat. La crisi, la pujada de l'IVA al 21% i, sobretot, la reducció de les bonificacions als clients habituals han fet que molts conductors hagin optat per canviar de ruta.