Madrid

Un passatger d'Iberia "viu" des de fa quatre dies a Barajas buscant el gos que li van extraviar

La pèrdua de maletes és un fet habitual en els aeroports d'arreu del món però el que ha perdut Manolo García Coego té molt més valor. Després de viatjar amb Iberia entre La Palma i Santiago de Compostel·la amb escala a Madrid el passat 12 de desembre, va perdre un dels dos gossos que l'acompanyaven. Després d'uns dies d'espera va decidir desplaçar-se a l'aeroport de Barajas, on es passeja des de fa quatre dies amb cartells a la recerca del gos. Denuncia l'actitud de la companyia, la qual es defensa assegurant que ha informat des del primer moment l'afectat i explicant que el gos va escapar-se aprofitant que en manipular la gàbia aquesta es va obrir.

Actualitzat
Manolo García Coego fa quatre dies que és a l'aeroport de Barajas a la recerca del seu gos. El va veure per últim cop el 12 de desembre quan va embarcar a La Palma i en arribar al seu destí, a Galícia, només li van retornar un dels dos animals amb què viatjava. El gos perdut és un beagle mascle de gairebé dos anys, de nom Trus i que no té xip.

Es passeja per l'aeroport arrossegant una bossa enganxada amb una corda i amb cartells enganxats al cos denunciant el seu cas i amb l'objectiu de cridar l'atenció dels passatgers que transiten per Barajas. García recorda que cada dia que passa és una "oportunitat menys de supervivència" per al seu gos. Aquest treballador de la construcció de 46 anys assegura que no marxarà sense l'animal perquè "seria una traïció".

Versions contradictòries

Segons la seva versió, en arribar a Santiago de Compostel·la va presentar la denúncia corresponent a Iberia, però l'aerolínia no la hi va contestar. Per això, cinc dies després va acudir novament a l'aeroport gallec, on li van comunicar que el gos havia sortit corrents a Barajas. Després d'aquesta resposta va decidir anar a Madrid i buscar personalment la seva mascota.

García denuncia la "irresponsabilitat" de la companyia aèria per perdre-li el gos i també el tracte "vergonyós" que li han dispensat. Dorm en una cadira i des que ha arribat ningú li ha ofert un espai per dutxar-se. El passatger lamenta que Iberia no es faci càrrec de res i no li faciliti ni allotjament ni vol.

Un portaveu d'Iberia ha ofert a EFE la seva versió, que dista bastant de la de l'afectat. La companyia assegura que la mateixa nit se'l va informar que l'animal no havia embarcat i que l'endemà, en esbrinar-se què havia passat, se li havia comunicat. Iberia explica que en manipular la gàbia aquesta es va obrir i els animals se'n van escapar. El personal de l'aerolínia va poder capturar un dels gossos però l'altre, l'animal perdut, va fugir a través de les pistes.
Anar al contingut