El famós logo de la poma mossegada, emblema d'Apple
Estats Units

Apple desbanca Google i es converteix en la marca més valuosa del món, segons l'índex BrandZ

La companyia Apple ha superat el cercador Google com a millor marca del món, segons l'índex BrandZ, que elabora un rànquing amb les cent firmes més valorades. En els últims quatre anys Google ha dominat aquest indicador. L'èxit de productes com l'iPad i l'iPhone ha fet augmentar el valor de marca d'Apple més d'un 800% des del 2006. La llista BrandZ està encapçalada per empreses tecnològiques i després d'Apple i Google hi ha marques com IBM, Microsoft o AT&T.

Actualitzat
Apple ha desbancat Google després de quatre anys i ja és la millor marca del món, segons l'estudi anual BrandZ de l'agència Millward Brown. Aquest estudi fa un rànquing amb les cent firmes més valorades i inclou factors com ara la contribució de la marca als ingressos, la percepció del client o una estimació sobre el potencial de creixement.

L'èxit de productes com l'iPad i l'iPhone ha fet augmentar el valor de marca d'Apple més d'un 800% des del 2006. Ara el fabricant de l'iPhone val 153.000 milions de dòlars (106.359 milions d'euros) i s'ha convertit en la marca tecnològica més valuosa del món.

De fet, les empreses tecnològiques i de telecomunicacions encapçalen la llista BrandZ, i de fet n'ocupen sis dels deu primers llocs. Segueixen Apple i Google marques com IBM, tercera; Microsoft, cinquena; AT&T, setena, i la Xina Mobile, novena.

Pel que fa a les altres marques, McDonalds ha pujat dos llocs i se situa en el quart. Coca-cola, ha perdut una posició i s'ha col·locat en sisè lloc, i Marlboro també ha baixat un esglaó fins al vuitè. General Electric, finalment, se situa en la posició número 10.

Facebook ha entrat en el número 35 en la llista de les 100 empreses més valuoses, mentre que Baidu, el principal buscador d'internet a la Xina, s'ha col·locat en el 29, quan l'any passat n'ocupava el número 46.
Anar al contingut