Madrid

Viure sol, disfrutar en parella

El model de parella més o menys estable però que no comparteix domicili, i en què cadascú manté la seva independència, està creixent a Espanya. Així ho ha explicat l'organitzador del saló Single IndLife, Agustín Torres, que defineix aquest grup de gent com les persones que viuen soles i que volen seguir amb la seva vida individual malgrat tenir parella. Així, bàsicament, comparteixen el temps d'oci i, en festes assenyalades, cadascun es reuneix amb la família perquè molts tenen fills amb els quals conviuen. En països com els EUA, aquest model ja està molt implantat.

Actualitzat
L'organitzador de la segona edició del saló Single IndLife, que es fa a Madrid, explica que quatre de cada deu persones independents reconeixen sentir una pressió social i familiar en relació amb la seva situació personal de falta de parella, i que aquest fet provoca que un de cada quatre no se senti a gust en les relacions familiars. Torres remarca que el món dels "singles" està creixent perquè en aquest grup tenen cabuda els solters, els divorciats o separats i els vidus, que volen seguir amb la seva vida en solitari, un col·lectiu molt atractiu perquè el seu nivell de consum està molt per sobre de la mitjana de la població, i especialment entre els que tenen uns 45 anys. Segons l'Institut Nacional d'Estadística (INE), a Espanya hi ha 10,5 milions de persones que viuen de forma independent, si se sumen solters i divorciats, vidus i jubilats sense parella, grup que suposa més del 23% de la població, davant del més del 30% de la mitjana europea. Entre els solters, el gruix el formen persones de 25 a 50 anys, franja d'edat en la qual es troben el 91%, i que equivalen a 5,2 milions de persones. Entre els separats, gairebé un milió de persones, la majoria tenen de 30 a 65 anys. Radiografia del "single" La radiografia típica del "single" seria una persona que viu sola en un espai petit en una zona cèntrica i urbana, que es cuida molt i està molt pendent del seu aspecte físic, capritxós i amb una situació econòmica desfogada que li permet viatjar molt. Els seus hàbits de consum difereixen de la resta de la població i, dins dels titulars de targetes de crèdit, estan en el grup que gasta de mitjana més de 500 euros mensuals. Són, a més, el col·lectiu que compra més productes de luxe de tota mena, i els que mostren un comportament consumista més actiu en alimentació, bellesa i cura personal, viatges i ordinadors. A Espanya, els "independents" gasten el 59% del seu pressupost en alimentació, i el 60% dels productes de perfumeria, cosmètica i parafarmàcia que es venen els consumeix aquest grup. També viatgen un 39% més que la mitjana de la població, i gasten en ordinadors, software i internet un 29% més que els nuclis familiars tradicionals. Així mateix, compren més i millor roba, omplen gimnasos i centres d'estètica, solen viatjar durant els caps de setmana i el seu alt poder adquisitiu es deu al fet que 8 de cada 10 "singles" espanyols se situen entre els 25 i els 49 anys, grup d'edat que posseeix l'índex més gran de poder de decisió i de compra. Segons les estadístiques, el 35% dels "singles" viuen sols, un 20% amb els seus fills i el 37%, que són 3,9 milions, amb els seus pares, però aquesta circumstància no els impedeix mantenir una forma de vida independent.
Anar al contingut