Barcelona

Un informe diu que la Passarel·la Gaudí està en declivi i no genera negoci per al sector tèxtil

Durant els últims anys, la Passarel·la Gaudí ha estat una de les plataformes que han utilitzat algunes firmes de moda per donar a conèixer les seves creacions. Ara, però, un estudi encarregat per la Generalitat assegura que aquesta passarel·la està en declivi. Segons l'informe, el Gaudí no genera negoci per al conjunt del sector tèxtil, i això fa que, en conseqüència, aquest mateix sector es negui a donar suport econòmic a la passarel·la. La que sufraga la major part de les despeses, doncs, és la Generalitat, que es fa càrrec del 80% del pressupost.

Actualitzat
Un informe encarregat per la Generalitat afirma que la Passarel·la Gaudí està en hores baixes, en un període de recessió del qual serà difícil sortir. La passarel·la ja no genera més negoci per al sector tèxtil i per això, és el govern qui finança i aporta el 80% del pressupost. La competència del Saló Cibeles, que en la seva última edició va multiplicar per 7 el nombre d'expositors de la Passarel·la Gaudí, també ha fet mal al certamen català. I, per si fos poc, els mitjans de comunicació estrangers amb prou feines es fan ressò del Gaudí, perquè -tal com assegura l'estudi- consideren que es tracta d'un esdeveniment estrictament local. Per tot plegat, segons fonts de la Conselleria de Comerç, Turisme i Consum, el declivi de la Passarel·la Gaudí podria reforçar el model que representen el Circuit i Moda FAD, dues passarel·les que també es fan a Barcelona durant la Setmana de la Moda. El perfil d'aquests certàmens, en els quals sempre es presenten propostes d'avantguarda, s'allunya del model tradicional representat per la Passarel·la Gaudí, entre altres coses perquè complementen la moda amb altres activitats culturals. Després de presentar aquestes demolidores conclusions, la Generalitat farà una roda de premsa aquest dijous per explicar quin futur preveu per a la Passarel·la Gaudí.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut