Enginyers italians alerten que a Veneçuela hi ha un "pont bessó" del de Gènova

El viaducte de Maracaibo, a Veneçuela, dissenyat també per Riccardo Morandi, planteja dubtes sobre la seva solidesa
Enginyers italians alerten que a Veneçuela hi ha un "pont bessó" del de Gènova

Enginyers italians alerten que a Veneçuela hi ha un "pont bessó" del de Gènova

El viaducte de Maracaibo, a Veneçuela, dissenyat també per Riccardo Morandi, planteja dubtes sobre la seva solidesa
Redacció Actualitzat

Un dels ponts més llargs del continent americà, que uneix els dos costats de la badia de Maracaibo, a Veneçuela, podria presentar problemes.

El viaducte, el va construir el mateix enginyer que el de la catàstrofe de Gènova, Riccardo Morandi.

El pont italià porta el nom de Morandi, però la gent l'anomena "el pont malalt" a causa de la gran quantitat de reparacions que s'hi han fet al llarg dels seus 50 anys de vida.

 

 

De fet, en el moment de l'accident, que ha provocat 39 víctimes mortals, es feien tasques de manteniment al paviment.

El seu bessó, que porta el nom del militar Rafael Urdaneta, té una longitud de gairebé 9 quilòmetres i es va acabar de construir el 1962.

Enginyers experts en aquests tipus d'infraestructures alerten sobre la necessitat de revisar totes les obres enllestides per Morandi, que va morir al 1989.

 

 

Pel que sembla, va patentar un tipus de tecnologia que mai més es va voler utilitzar perquè la seva consistència no estava prou contrastada.

El problema de plantejar-se la demolició d'aquests viaductes que presenten problemes estructurals és que connecten zones molt allunyades.

Si el pont no existís, implicaria que molta gent hauria de fer molts més quilòmetres i hores de carretera.

 

 

Concretament, pel de Gènova hi passen 25 milions de vehicles cada any.

Tot i això, des del 2009 s'han fet diversos informes que recomanen tirar-lo a terra per impedir que es produeixin accidents com el que ha provocat desenes de víctimes a la capital de la Ligúria.

 

 

Experts internacionals en enginyeria demanen que les infraestructures construïdes just després de la Segona Guerra Mundial es revisin amb rigor, i destaquen Itàlia com un dels països on fer-ho és més urgent.

TEMES:
Gènova Infraestructures