Barcelona

L'ús del transport públic revifa a l'àrea de Barcelona després de dos anys en mínims

El nombre d'usuaris de metro i autobús creix, però no els de tren

Actualitzat

El nombre d'usuaris del transport públic de l'àrea metropolitana de Barcelona ha augmentat un 1,7% durant el 2014 respecte a l'any anterior. En total, hi ha hagut 915 milions de persones que han pujat al metro, a l'autobús i al tren.

Són xifres comparables a les que hi havia el 2009, però que queden lluny de les que hi havia el 2008, quan el nombre de viatges va ser de 934 milions. El 2009 hi va haver una davallada i els anys següents, alts i baixos que van tocar fons el 2012.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha atribuït les xifres al creixement de l'economia i a la millora de la fiabilitat del sistema de transport públic de l'ATM.

Tots els mitjans de transport han crescut en nombre de viatgers durant el 2014, encara que pràcticament no hi ha hagut increment d'usuaris de la Renfe o dels autobusos interurbans. De tota manera, l'aposta passa per potenciar-lo encara més, per damunt del transport privat.

Les xifres, en detall

Per sistemes, el metro ha aconseguit un increment d'un 1,6% del nombre d'usuaris, i representa el 41% del total del transport públic de la xarxa metropolitana, 375,7 milions. En segon lloc hi ha els autobusos de TMB, usats per 184,3 milions de passatgers, un 0,7% més que el 2013.

Els viatgers de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i el Tramvia van créixer un 2,3 i un 3% (77,2 i 24,5 milions de viatges, respectivament), mentre que els autobusos interurbans pràcticament tenen estancada la xifra d'usuaris.

Els trens de Rodalies han frenat el descens d'usuaris dels últims anys i han estat utilitzats el 2014 per 105,2 milions de viatgers, cosa que representa un 0,1% més que l'any anterior.

Queixa sobre la línia R-3 de Rodalies

Respecte el servei dels trens, el conseller Santi Vila s'ha mostrat "especialment disgustat" amb l'oferta que presta la línia R-3, la que connecta l'Hospitalet amb Vic, però ha matisat que aquesta crítica "no és extrapolable" al conjunt del sistema de Rodalies. "La línia R-1 (la línia del Maresme) es comporta relativament bé i la del Garraf, també", ha afegit Vila.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut