Barcelona

L'Associació de Promoció del Transport Públic denuncia la falta d'inversió de Renfe a rodalies

L'Associació per a la Promoció del Transport Públic ha denunciat una sèrie de deficiències en la xarxa ferroviària de rodalies a Catalunya que atribueixen a l'Administrador d'Infraestructures, ADIF. Entre els problemes assenyalats per aquesta associació hi ha vies en estat precari, aglomeracions en hora punta, freqüència de pas insuficient en determinades hores, com per exemple a la nit, i estacions deteriorades. Segons les dades recollides per aquesta associació la inversió de Renfe en els últims anys ha estat la novena part per quilòmetre que la de Ferrocarrils de la Generalitat.

Actualitzat
La gran velocitat ha acaparat el gruix de les inversions en detriment dels trens de rodalies, segons les dades de l'Associació. Un fet que no entenen perquè el servei de rodalies és el que utilitzen el 98% dels passatgers.

Un dels informes elaborats per aquesta entitat diu que en nou anys el nombre d'usuaris de rodalies Renfe i el de Ferrocarrils de la Generalitat va experimentar un augment similar i molt pronunciat, del 60%. Però mentre que l'oferta de Ferrocarrils va créixer en un 80%, la de Renfe només ho va fer en un 2%.

Renfe explica que la inversió més forta per posar la xarxa catalana a punt va ser prèvia al 92 i que a partir d'ara tornarà a repuntar. En el període 2006-2009 es destinaran 250 milions d'euros per posar en circulació 51 trens Civia.
Anar al contingut