L'alemanya LTU podria assumir la major part de rutes i el 52% dels treballadors d'Air Madrid

El caos provocat per Air Madrid ja ha entrat en vies de solució. El grup alemany LTU ha arribat a un principi d'acord amb el Ministeri de Foment per quedar-se la meitat dels treballadors d'Air Madrid i bona part de les rutes transatlàntiques que explotava aquesta companyia abans de suspendre les seves activitats el 15 de desembre. Així ho han anunciat fonts del mateix ministeri, que han explicat que donaran tots els detalls de l'operació un cop es tanqui definitivament l'acord. La mesura afectaria 568 treballadors d'Air Madrid, el 52% del total de la plantilla.
L'alemanya LTU podria assumir la major part de rutes i el 52% dels treballadors d'Air Madrid
Madrid

L'alemanya LTU podria assumir la major part de rutes i el 52% dels treballadors d'Air Madrid

El caos provocat per Air Madrid ja ha entrat en vies de solució. El grup alemany LTU ha arribat a un principi d'acord amb el Ministeri de Foment per quedar-se la meitat dels treballadors d'Air Madrid i bona part de les rutes transatlàntiques que explotava aquesta companyia abans de suspendre les seves activitats el 15 de desembre. Així ho han anunciat fonts del mateix ministeri, que han explicat que donaran tots els detalls de l'operació un cop es tanqui definitivament l'acord. La mesura afectaria 568 treballadors d'Air Madrid, el 52% del total de la plantilla.
Actualitzat

L'aerolínia alemanya s'ha compromès amb el Ministeri de Foment per quedar-se la major part de rutes transatlàntiques d'Air Madrid i assumirà 568 treballadors de l'aerolínia, que té 819 treballadors fixos d'un total de 1.089 arreu del món. D'aquests, 66 serien pilots; 312, tripulants de cabina; 30, operaris de manteniment; 100, d'administració, i 60 més, treballadors de fora de l'Estat.


Segons destaca el diari "El País", però, LTU no comprarà Air Madrid, sinó que es quedarà només els seus drets de vol i de servei en alguns països llatinoamericans. Això vol dir, a la pràctica, que els passatgers que tenien bitllet i encara els queda pendent fer el viatge podran volar pagant 250 euros extres.


Fonts de Foment han explicat que l'acord està pràcticament tancat i que compta amb el vistiplau de tots els països de l'Amèrica Llatina on viatjava la companyia espanyola, menys l'Argentina, amb qui l'acord s'està acabant de perfilar.


Tot sembla indicar que la companyia alemanya començarà a operar a finals de mes amb el nom "LTU Alemanya", com ja fa ara, en les rutes d'Air Madrid a l'Argentina, Xile, Costa Rica, l'Equador, el Panamà i el Perú, però no operarà amb les del Brasil i Colòmbia per qüestions jurídiques.


Tot pendent de la decisió judicial

Tot i l'acord entre Foment i LTU, però, el secretari general de Treball, Antonio González, ha supeditat la seva viabilitat a la decisió que adoptin els jutges, ja que hi ha obert un procediment concursal. González ha reconegut que no coneix detalladament l'acord i ha afirmat que "en principi em sembla que és possible que s'arribi a un acord", però ha insistit que caldrà veure si "Air Madrid està disposada a cedir la companyia" i la decisió del jutge.

La intenció del Ministeri de Foment de buscar una sortida ha estat considerada positiva per González, ja que mira de garantir la viabilitat de l'empresa, dels seus actius i dels seus treballadors, i "tot el que es faci en aquesta direcció és benvingut", ha sentenciat.