La Unió Europea aporta 72 milions per implantar l'ample de via internacional al corredor mediterrani

La Unió Europea concedirà aquest dijous 72 milions d'euros addicionals a Espanya per a la construcció del corredor mediterrani, en projectes que hauran de ser una realitat entre el 2014 i el 2015. L'aposta d'Europa pel corredor ferroviari coincideix amb l'expressada pel Ministeri de Foment espanyol, que hi dedicarà l'any que ve 1.000 milions d'euros.
La Unió Europea aporta 72 milions per implantar l'ample de via internacional al corredor mediterrani
Madrid

La Unió Europea aporta 72 milions per implantar l'ample de via internacional al corredor mediterrani

La Unió Europea concedirà aquest dijous 72 milions d'euros addicionals a Espanya per a la construcció del corredor mediterrani, en projectes que hauran de ser una realitat entre el 2014 i el 2015. L'aposta d'Europa pel corredor ferroviari coincideix amb l'expressada pel Ministeri de Foment espanyol, que hi dedicarà l'any que ve 1.000 milions d'euros.
Redacció Actualitzat
L'ample de via permetrà transportar les mercaderies cap a Europa.

L'ample de via permetrà transportar les mercaderies cap a Europa.

El corredor mediterrani va prenent forma i per a la Unió Europea és de vital importància transformar la xarxa ferroviària espanyola cap a un ample de via que permeti transportar les mercaderies cap a Europa sense necessitat de canviar de tren. Per això aportarà 72 milions més perquè s'adeqüin, d'aquí al 2015, 97 quilòmetres de via a l'ample internacional. Aquesta conversió es farà mitjançant l'anomenat tercer carril o tercer fil entre els nusos ferroviaris de Castellbisbal i Vila-seca, i que permetrà, a més, donar sortida al port de Tarragona amb aquest ample internacional.

El finançament europeu reforça l'aposta que, segons la ministra de Foment, Ana Pastor, fa el govern espanyol pel corredor mediterrani i que es demostra, segons l'executiu, amb els 1.005 milions d'euros d'inversió que rebrà l'any que ve: "Espanya també ha de ser centre i nus logístic europeu, i per això és tan important apostar pel corredor mediterrani, que ho estem fent en aquest moment, implantant l'ample UIC [l'ample de via internacional] en tot el corredor, però treballant també en la resta d'infraestructures que connecten tots els centres i nusos productius del nostre paÍs."

La construcció del tercer carril ferroviari al costat de les vies convencionals ha tingut l'oposició frontal tant del sector turístic com de l'Ajuntament de Tarragona, que hi han presentat en contra diversos recursos administratius que Foment ha desestimat. Vista aquesta negativa, el consistori ja ha presentat un recurs contenciós administratiu a l'Audiència Nacional.