Barcelona

La segona edició de la Passarel·la Barcelona se celebrarà al port del Fòrum del 5 al 7 de juliol

Ja se saben les principals novetats de la segona edició de la Passarel·la Barcelona, que substitueix l'anterior Passarel·la Gaudí, i que se celebrarà del 5 al 7 de juliol. Aquest cop, les desfilades ja no es faran al Palau Sant Jordi, sinó al port del Fòrum, on presentaran col·leccions Custo Barcelona, Sita Murt, Joaquim Verdú i també, per primera vegada, la firma Marithé François Girbaud. La desfilada més insòlita serà, sens dubte, la d'Antonio Miró, que ha escollit la presó Model per mostrar els seus dissenys, que lluiran els mateixos reclusos.

Actualitzat
Un total de 23 dissenyadors desfilaran del 5 al 7 de juliol en la Passarel·la Barcelona, que afronta en la seva segona edició, després de la desaparició de la Passarel·la Gaudí, el repte de disminuir la seva dependència de la Generalitat, que aporta encara al voltant del 66% del seu finançament.

Per primera vegada, les instal·lacions del Port Fòrum, situat a Sant Adrià de Besòs, acolliran les desfilades, amb excepció de la d'Antoni Miró, que la farà a la presó Model, amb models ocasionals elegits entre els reclusos, i el de la firma Armand Bassi al Club de Polo.

Entre les figures consagrades i acabades de sortir de les escoles que participaran en el certamen destaquen Bamby, Juan Pedro López, Comentrigo, Parnasse, Joan Vidal, Gori de Palma, Guillermina Baexa, Peter Aedo, Miriam Ponsa, Dolores Cortés, Jocomomola de Sybilla, TCN, Caseta de Wendy, Hannibal Laguna, Sita Murt, Joaquim Verdú, Josep Abril, Javier Simorra i Luxior.

La desfilada recupera noms consagrats de la moda i el disseny català i firmes conegudes per la seva participació en desfilades alternatives.

Després de la seva participació en l'edició de gener, el dissenyador català més internacional, Custo Dalmau, repetirà a Passarel·la Barcelona, on presentarà el més destacat de la col·lecció de la seva nova firma, Custo Barcelona, per a la primavera-estiu de 2007. Com a novetat, participarà en aquesta nova edició la firma francesa Marithé Francois Girbaud, per presentar la seva col·lecció d'home

El repte del finançament privat

El secretari de Comerç i Turisme, Oriol Balaguer, que ha assistit a la presentació de la nova edició, ha reiterat que la Generalitat continua apostant per la Passarel·la Barcelona, encara que ha advertit que aquest projecte ha d'"evolucionar de mica en mica cap a un model de promoció de la moda amb una major finançament privat".

De fet, la Generalitat assumirà en aquesta edició al voltant del 66% del pressupost, fixat en uns 1,7 o 1,8 milions d'euros, ja que ha fet una aportació d'1,2 milions d'euros, mentre que la resta va a càrrec de patrocinadors privats, entre els quals destaquen Freixenet, Lancome, Coca-Cola Espanya i Calidalia. "És necessària una implicació més important de patrocinadors. La Generalitat no deixarà d'ajudar, però considera important que hi hagi més presència privada. El futur que comença en aquesta segona edició segur que tindrà continuïtat, però l'hem de fer possible entre tots", ha subratllat.

El president de Passarel·la Barcelona, Josep Maria Donat, s'ha mostrat esperançat que al final del certamen el percentatge d'ajuda de la Generalitat sigui menor, ja que encara negocia tancar alguna operació amb patrocinadors, encara que en l'edició del gener passat l'administració va aportar el 57% del pressupost final.
Anar al contingut