Viladecans

Inaugurat el gran outlet de Viladecans, amb posicions a favor i en contra entre els comerciants

Aquest dimecres s'ha inaugurat la gran superfície comercial de primeres marques de roba rebaixades tot l'any i amb el temor per la competència que pot suposar per a algunes botigues

RedaccióActualitzat

Els comerciants de Viladecans estan expectants -alguns preocupats, directament- per l'obertura d'un gran outlet al municipi. Es tracta d'una iniciativa que ha tingut la complicitat del govern de la Generalitat i l'Ajuntament per dinamitzar aquesta ciutat del Baix Llobregat, que buscarà que els clients de l'outlet visitin la ciutat.

Es calcula que aportarà dos milions i mig de visites l'anys al municipi i que, d'entrada, es crearan 500 llocs de treball, un miler d'aquí a quatre anys. Ara mateix són un centenar de locals comercials on s'ha treballat fins a última hora per tenir-ho tot a punt.

Els més reticents d'aquesta aposta són els petits comerços, com ha explicat Juan Barroso, propietari d'una botiga d'esports

"Ara mateix estem en un clima de molta preocupació i incertesa pel monstre que ve, sobretot perquè les principals marques del món de l'esport van a l'outlet. Nosaltres cada tres mesos incorporem gènere nou a la botiga, però continuem venent, també, el producte que tenim de les campanyes anteriors. I si aquest proveïdor porta el mateix producte a l'outlet a un preu molt més rebaixat, doncs el nivell de competitivitat nostre és difícil."

Amb igual neguit veuen l'arribada de l'outlet a la històrica sabateria Calçats d'ara. Imma Martínez és de la quarta generació.

"En un principi es va dir que serien marques d'alt standing, tipus la Roca del Vallès, però ara hem vist que no, que són marques força accessibles a tota la zona del Baix Llobregat. Des de l'Ajuntament ens diuen que és un avantatge perquè passaran davant de les nostres botigues passejant, però el que va a l'outlet va a l'outlet. Ho té molt clar. "

L'altra cara de la moneda és l'hostaleria, que ho veu com una oportunitat. És el cas de Pedro Mora, del restaurant braseria La carboneria.

"Sí, home, la gent passejarà pel poble i també hi haurà moviment pel poble, no es quedaran tancats a l'outlet i vindran a veure el poble i les promocions que es facin al poble."

Però no són els únics. Altres comerços del centre veuen en l'outlet un nou client amb qui treballar. Ha passat a la botiga de material d'oficina Ofitropolis, que ja ha signat els primers contractes amb algunes botigues de l'outlet. Com ha explicat el seu gerent, Cristóbal Marzo.


Hi ha diverses empreses de l'outlet de Viladecans que ja s'han posat en contacte amb nosaltres per subministrar-los material. És molt important que l'outlet directament pugui treballar amb nosaltres, empreses de logística, empreses de neteja, empreses de publicitat, material d'oficina..."

Els afecti d'una manera o altra, el que tenen clar totes les botigues de la xarxa comercial de Viladecans és que tots hi han de sortir guanyant, amb la nova obertura, i que els principals eixos comercials també han de convertir-se en un reclam turístic. El president de la Xarxa Comercial de Viladecans, Esteve Blanc, reclama més inversió.

"Igual que l'outlet té carrers nous, llum noves i serveis nous... Volem que s'adeqüi casc antic i l'eix comercial principal de la ciutat i fer atractiu perquè es pugui gaudir de la ciutat."

L'alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, defensa la inversió que fa l'ajuntament.

"L'Ajuntament està invertint constantment en la millora dels espais de vianants i aquest any, precisament, tenim més projectes de continuar en aquest sentit."

L'Ajuntament creu que l'obertura de l'outlet tindrà un retorn de 6 milions d'euros al municipi, els comerciants que s'ho miren amb menys optimisme saben que tenen al davant un repte.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut