BARCELONA

Foment, Generalitat i Ajuntament firmen avui el conveni pel traçat definitiu del TGV

Amb data d'avui quedaran finalment firmats els acords entre el Ministeri de Foment, la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona sobre el traçat del tren d'alta velocitat al pas per la ciutat. L'estació central serà a la Sagrera i ja s'ha definit quin recorregut farà des que entri a Barcelona fins que en surti.

Actualitzat
El conveni que firmaran avui el govern central, la Generalitat i l'Ajuntament de la ciutat, suposa que el tren d'alta velocitat travessarà Barcelona per un túnel que s'excavarà sota el carrer de Mallorca i no pel carrer d'Aragó, com havia previst inicialment el Ministeri de Foment. Un acord que satisfà les pretensions del govern català i del consistori barceloní. Aquest canvi fa que no s'hagin de traslladar les línies de rodalia, una circumstància que, segons la Generalitat, retallarà costos i farà més facil el compliment dels terminis previstos per l'arribada del TGV a la ciutat. L'altre gran punt del conveni fa referència a la nova estació de la Sagrera, que es convertirà en un gran intercanviador de transport. I és que a banda del TGV, a aquesta estació hi arribaran trens de RENFE de llarg recorregut, trens de RENFE de rodalia, i les línies 4 i 9 del metro. Hi haurà també un gran aparcament i una estació d'autobusos urbans i interurbans. Aquesta gran estació és una altra de les principals reivindicacions de l'Ajuntament per acabar de dinamitzar aquesta part de Barcelona, ja que unirà l'eix de les Glòries i l'àrea del Fòrum 2004. Construir aquesta estació costarà uns 480 milions d'euros. A l'altre extrem de la ciutat, el TGV passarà per l'estació de Sants. En els dos casos, a Sants i a la Sagrera, l'arribada d'aquest tren serà soterrada, tal com demanaven els veïns. I entre aquestes dues estacions, n'hi haurà una altra al túnel del carrer de Mallorca, que connectarà amb la de Diagonal de les línies 3 i 5 del metro i la de Provença dels Ferrocarrils de la Generalitat.
Anar al contingut