Evitar els embussos

Es presenta el projecte de desdoblament de la via entre l'A-7 i Santa Cristina d'Aro

La Generalitat traurà aquest mes a informació pública el projecte per completar el desdoblament de la carretera entre l'autopista A-7 i Santa Cristina d'Aro, principal accés a la Costa Brava. Són 15 quilòmetres que queden permanentment embussats de trànsit els caps de setmana i per vacances. Els alcaldes dels municipis per on passa la carretera, Vidreres i Llagostera, asseguren estar cansats de ser el corredor de serveis per beneficiar la costa i el turisme.

Actualitzat
El Departament de Política Territorial ha aprovat l'estudi informatiu i d'impacte ambiental per desdoblar la carretera entre Vidreres i l'enllaç de l'Alou, el principal accés a la Costa Brava centre. Amb aquest nou eixamplament es connectaran els dos trams que hi ha ara desdoblats, i els vehicles que surtin pel peatge de l'autopista A-7, a Maçanet de la Selva, tindran doble carril fins a Santa Cristina d'Aro. Aquesta obra, pressupostada en uns 6.000 milions de pessetes, més de 36 milions d'euros, donarà més fluïdesa al trànsit els caps de setmana i en les operacions de vacances. Però el que per a uns serà un avantatge, per a uns altres no ho serà tant. L'alcalde de Vidreres, Jaume Figueras, manifesta que la nova via serà perjudicial per al poble perquè la gent no hi entrarà. I no és l'únic que mostra la seva oposició. L'Ajuntament de Llagostera, ja afectat per altres serveis de la Costa Brava centre, com la línia d'alta tensió de les Gavarres, creu que la Generalitat hauria d'establir quin sostre té el turisme. El projecte de desdoblament Vidreres-Alou s'exposarà al públic d'aquí a tres setmanes per rebre al·legacions.
Anar al contingut