Entren en funcionament dos dels catorze trens remodelats de la línia Barcelona-Puigcerdà

Els nous trens de la línia Barcelona-Puigcerdà ja han començat a funcionar. Avui s'han estrenat dos dels 14 combois remodelats que comptaran amb un nou disseny, zones adaptades per bicicletes i esquís i butaques noves entre altres canvis.
Entren en funcionament dos dels catorze trens remodelats de la línia Barcelona-Puigcerdà
Barcelona

Entren en funcionament dos dels catorze trens remodelats de la línia Barcelona-Puigcerdà

Els nous trens de la línia Barcelona-Puigcerdà ja han començat a funcionar. Avui s'han estrenat dos dels 14 combois remodelats que comptaran amb un nou disseny, zones adaptades per bicicletes i esquís i butaques noves entre altres canvis.
Redacció Actualitzat
Un dels primers vagons remodelats (Foto: Rodalies de Catalunya)

Un dels primers vagons remodelats (Foto: Rodalies de Catalunya)

Els primers dos trens remodelats de la línia Barcelona-Puigcerdà de la R3 han començat a circular aquest dilluns. Les dues unitats posades en marxa, son les primeres dels 14 combois que la Generalitat té previst modernitzar durant aquest 2013.

Els vagons corresponen a la sèrie 447 i disposen de 190 noves butaques ergonòmiques tipus Ecotren. L'interior modernitzat dels nous trens comptarà amb un nou disseny així com espais més amplis i quatre zones per ubicar bicicletes i esquís, amb armaris dissenyats específicament per aquest ús, segons ha informat Renfe. Aquests canvis estan pensats per a satisfer les necessitats d'aquesta línia que compta amb un nombre molt elevat de passatgers que practiquen l'excursionisme i l'esquí. A més comptaran amb noves papereres i mampares, lluminàries de leds i una nova pintura interior per harmonitzar l'ambient.

La reforma dels vagons de la línia Barcelona-Puigcerdà té un cost de 3'2 milions d'euros que assumirà la Generalitat tot i que els trens son de Renfe. El programa de remodelació el va impulsar el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat l'any 2011 i va ser pactat i contractat per Renfe durant l'any passat. Aquests nous trens remodelats s'incorporaran a les vies de forma gradual al llarg de l'any, amb una previsió d'un tren cada mes.