Entitats ecologistes celebren la mesura per reduir trànsit a Barcelona però demanen "compromís" per aplicar-la

Entitats ecologistes celebren la mesura per reduir trànsit a Barcelona però demanen

Entitats ecologistes celebren la mesura per reduir trànsit a Barcelona però demanen "compromís" per aplicar-la

ACN Barcelona.-Una setantena d'entitats ecologistes aplegades en la Plataforma per la Qualitat de l'Aire han celebrat la mesura anunciada per l'Ajuntament de Barcelona per reduir trànsit a la capital catalana, però han demanat "compromís" als poders administratius per què s'apliqui. Una d'aquestes entitats, Ecologistes en Acció, ha recordat que per aconseguir els nivells legals de contaminació atmosfèrica cal reduir un 30% el trànsit privat, segons va establir el Pla de mobilitat urbana (PMU) 2013-2018 de l'Ajuntament. L'entitat puntualitza que "possiblement" aquest percentatge és "major" tenint en compte que la "millora tecnològica destapada amb el frau dièsel ha portat més contaminació" a la ciutat.

Des de la Plataforma es dona suport a gran part de les actuacions que ha presentat l'Ajuntament, però es lamenta la "manca de definició" i es reclama que es presenti la reducció d'emissions de cadascuna de les actuacions així com el pressupost assignat.Tanmateix celebren que l'Ajuntament presenti "per primer cop" la restricció del trànsit permanent amb la creació de dues zones de Baixes Emissions en l'àmbit metropolità i intra-rondes, tal com va fer l'Àrea Metropolitana a la reunió del Consell de Mobilitat del juliol passat. També alerten que sense reduir el trànsit, moltes de les mesures del PMU "es bloquegen o s'eternitzen sense incidir en la millora de la qualitat de l'aire" i adverteixen que, al contrari, la situació ha empitjorat per l'augment "del 2,3%" de l'ús del vehicle privat durant el 2015 a Barcelona. Per tot plegat consideren que aquesta és una mesura "prioritària" i reclamen que no s'allargui el termini per complir "amb l'obligació legal". Per això han reclamat un Pla 2018-2019 que implementi de forma gradual les Zones de Baixa Emissió.També s'oposen al fet que s'utilitzi com a base de la contaminació la classificació de vehicles que fa la DGT, que "no considera ni les emissions en condicions reals ni el frau dièsel", o a que el consistori anomeni cotxes nets als dièsels Euro 4,5 i 6.