Barcelona

Els endarreriments en les obres dificulten l'arribada del TGV a Barcelona a finals del 2004

Si el TGV Madrid-Lleida està generant molts problemes, la seva arribada a Barcelona no és menys conflictiva. I cada cop sembla menys probable que el tren arribi a la capital catalana a finals del 2004. Ho reconeix fins i tot el Ministre de Foment. Francisco Álvarez- Cascos diu que si no es compleix el termini previst serà pels impediments que hi estan posant Generalitat i ajuntaments. Per ara, les obres a les comarques de Barcelona estan poc avançades, hi ha projectes que no estan adjudicats i altres que han acabat als tribunals.

Actualitzat
Les úniques obres del tren de gran velocitat, el TGV, que es veuen avançades a les comarques de Barcelona es fan al terme de Santa Margarida i els Monjos, a l'Alt Penedès. Un calaix de formigó, que es construeix a prop de Sant Marçal, és una de les més espectaculars. El trens de rodalies hi passaran, i el TGV creuarà per sobre. En bona part d'aquest terme, encara s'està construint la via per on circularan els rodalies, ja que el TGV anirà per on ara van els trens de Renfe. A partir d'aquí, les obres estan adjudicades, però encara hi ha desacords amb alguns ajuntaments. El de Vilafranca del Penedès encara negocia amb Foment detalls de la cobertura de la via i el seu finançament. Però el cas més greu és el traçat a Sant Sadurní d'Anoia, que l'ajuntament ha denunciat als tribunals. Entre Castellbisbal i l'Hospitalet, les obres estan adjudicades. Al Prat de Llobregat ja s'ha decidit que la futura estació de l'aeroport es farà al costat de l'actual de rodalies. A la ciutat de Barcelona hi haurà tres estacions. De moment, encara se'n redacten els projectes, i el ministre de Foment ha dit que el túnel fins a la Sagrera es farà pel carrer Mallorca, i a l'altura de la Sagrada Família es desviarà pel carrer València per no afectar el temple. Fins a Mollet hi ha el projecte constructiu adjudicat. El ramal directe pel Vallès entre Castellbisbal i Mollet del Vallès està més endarrerit. Encara no s'ha adjudicat el projecte. Però el gran forat negre és el tram entre Montmeló i la Roca del Vallès, on el Ministeri de Foment encara no ha fet públic per on passarà el TGV, després que sis ajuntaments i el Consell Comarcal del Vallès Oriental en van proposar un traçat alternatiu. Ara s'apunta que el traçat anirà pel centre de Montmeló, al costat de la línia de rodalies. Un tram que l'ajuntament vol soterrat. A la sortida de Montmeló passaria pel costat de l'autopista A-7, allunyant-se del riu Mogent. Això evitaria creuar pel mig dels nous barris de la Roca del Vallès.
Anar al contingut