Els empresaris catalans desplacen el mercat xinès i prioritzen els negocis a l'Europa dels 25

L'Europa dels 25 ha suposat l'obertura d'un gran mercat que els empresaris catalans troben molt atractiu, tant, que han començat a considerar-lo prioritari, per sobre de mercats emergents com la Xina. En aquest sentit, la Generalitat organitzarà aquest any un centenar de missions empresarials per explorar possibilitats de negoci a 74 països d'arreu del món, ja sigui per instalar-s'hi, ja sigui per adreçar i augmentar les exportacions. Europa, junt amb Amèrica, es perfila com el principal mercat d'aquestes missions.
Els empresaris catalans desplacen el mercat xinès i prioritzen els negocis a l'Europa dels 25
Barcelona

Els empresaris catalans desplacen el mercat xinès i prioritzen els negocis a l'Europa dels 25

L'Europa dels 25 ha suposat l'obertura d'un gran mercat que els empresaris catalans troben molt atractiu, tant, que han començat a considerar-lo prioritari, per sobre de mercats emergents com la Xina. En aquest sentit, la Generalitat organitzarà aquest any un centenar de missions empresarials per explorar possibilitats de negoci a 74 països d'arreu del món, ja sigui per instalar-s'hi, ja sigui per adreçar i augmentar les exportacions. Europa, junt amb Amèrica, es perfila com el principal mercat d'aquestes missions.
El Consorci de Promoció Comercial de Catalunya (Copca), organisme adscrit a la Conselleria de Comerç, Turisme i Consum de la Generalitat, promourà aquest any 111 missions empresarials per "explorar les possibilitats de negoci" a 74 països diferents. En total, les missions compten amb 1,2 milions d'euros de pressupost, i la col·laboració de 37 Centres de Promoció de Negocis del Copca.

A la majoria dels empresaris els interessa la nova Europa. Ho constata que, d'una banda, alguns, pocs, ja han obert fa temps plantes en alguns dels països acabats d'incoporar. Són noves oportunitats de negoci, tant per als industrials com per als que ofereixen serveis, més en uns moments en què aquests països rebran moltes subvencions per fer obres, organitzar el turisme o millorar serveis, com els elèctrics o del gas, tot i que alguns països s'han avançat.

D'altra banda, l'interès el constata també el fet que el 30% de les missions d'aquest any es portaran a terme a Europa. La resta es repartirà entre Amèrica; Àfrica i Orient Mitjà; i Àsia i el Pacífic, amb un 27%, un 23% i un 19%, respectivament. En aquestes missions, més de 1.000 empreses catalanes podran conèixer la conjuntura del sector que els interessa al país on desitgin instalar-se o exportar: des de la competència fins a les lleis, passant pel volum del mercat i les pràctiques dels importadors, agents i distribuïdors.

El conseller de Comerç i Turisme, Josep Huguet, ha volgut destacar que aquestes iniciatives no només busquen augmentar les exportacions catalanes, sinó que també cerquen "valorar les possibilitats de traslladar part del procés productiu a altres països".

Per sectors, l'agroalimentari, l'elèctric, l'informàtic, l'electrònic, el tèxtil i el de béns d'equipament lideraran les missions d'enguany.