El TGV arribarà a Barcelona soterrat des de l'Hospitalet fins a l'estació de Sants

Ja s'ha formalitzat l'acord per a l'entrada del TGV a la ciutat de Barcelona pel Baix Llobregat. Avui s'ha fet la firma del protocol a Madrid. Hi eren totes les parts implicades, el govern central, la Generalitat i els ajuntaments de Sant Boi, el Prat, l'Hospitalet i Cornellà. Finalment, després de moltes negociacions, el tren no passarà pel centre de Cornellà sinó que ho farà pel corredor de Vilanova, a través del Baix Llobregat i un ramal anirà fins a l'aeroport. L'entrada a Barcelona serà soterrada a partir de l'Hospitalet.
El TGV arribarà a Barcelona soterrat des de l'Hospitalet fins a l'estació de Sants
FIRMA ACORD

El TGV arribarà a Barcelona soterrat des de l'Hospitalet fins a l'estació de Sants

Ja s'ha formalitzat l'acord per a l'entrada del TGV a la ciutat de Barcelona pel Baix Llobregat. Avui s'ha fet la firma del protocol a Madrid. Hi eren totes les parts implicades, el govern central, la Generalitat i els ajuntaments de Sant Boi, el Prat, l'Hospitalet i Cornellà. Finalment, després de moltes negociacions, el tren no passarà pel centre de Cornellà sinó que ho farà pel corredor de Vilanova, a través del Baix Llobregat i un ramal anirà fins a l'aeroport. L'entrada a Barcelona serà soterrada a partir de l'Hospitalet.
Després de gairebé dos anys de negociacions, els representants del govern central, la Generalitat i els ajuntaments de Sant Boi, el Prat, l'Hospitalet i Cornellà han firmat avui el protocol de cooperació sobre l'entrada de la línia d'alta velocitat a Barcelona. El traçat que es preveu, i que finalment ha estat rebut amb satisfacció per totes les parts, estableix que l'entrada es farà a través de Sant Boi, i que per preservar el parc agrari, es construirà un viaducte entre el pont del Llobregat i la cruïlla de la línia ferroviària de Vilanova. Al municipi del Prat, l'entrada de la línia d'alta velocitat comportarà el soterrament de totes les infrastructures ferroviàries en una longitud aproximada de 900 metres. A l'Hospitalet, la reforma de l'estructura ferroviària permetrà, entre altres coses, la supressió de la barrera ferroviària en la línia actual. A Cornellà, les vies d'amplada mixta circularan al costat de les vies de potassa dels ferrocarrils de la Generalitat. Pel que fa a l'arribada a l'aeroport es farà a través d'un bucle complet amb reincorporació a la via principal. Els detalls d'aquest accés s'acabaran de concretar en un conveni de col·laboració que han de subscriure el govern central i la Generalitat. Tots els alcaldes que han subscrit el conveni s'han mostrat satisfets, perquè l'acord, a més de fer possible el TGV, permetrà millorar totes les infraestructures de la zona respectant el medi ambient.