El Moviment de Renovació Pedagògica vol la revisió de l'horari i el calendari escolar

Un dels debats que més polseguera ha aixecat últimament dins del món escolar és, sens dubte, el de l'actual horari i calendari escolar. Cal ampliar-lo tal com defensen alguns sectors de pares i mares, o mantenir-lo? Aquest ha estat precisament un dels punts de reflexió de les jornades que ha celebrat a Calella de Mar, al Maresme, el Moviment de Renovació Pedagògica. Els mestres de primària i secundària que hi han assistit creuen que l'horari i calendari actual estan desfasats i que cal adequar-los a les noves necessitats socials.
El Moviment de Renovació Pedagògica vol la revisió de l'horari i el calendari escolar
CALELLA DE MAR

El Moviment de Renovació Pedagògica vol la revisió de l'horari i el calendari escolar

Un dels debats que més polseguera ha aixecat últimament dins del món escolar és, sens dubte, el de l'actual horari i calendari escolar. Cal ampliar-lo tal com defensen alguns sectors de pares i mares, o mantenir-lo? Aquest ha estat precisament un dels punts de reflexió de les jornades que ha celebrat a Calella de Mar, al Maresme, el Moviment de Renovació Pedagògica. Els mestres de primària i secundària que hi han assistit creuen que l'horari i calendari actual estan desfasats i que cal adequar-los a les noves necessitats socials.
El calendari escolar actual és obsolet, ha quedat desfasat i no serveix per aconseguir els objectius pedagògics més adequats. Són necessàries una racionalització i redistribució del temps lectiu en l'educació primària i secundària. Aquesta és una de les conclusions de la XIX Trobada Estatal de Moviments de Renovació Pedagògica que es va clausurar ahir a Calella. Els mestres que formen part d'aquest grup d'opinió, amb un pes específic dins del col·lectiu d'ensenyants, consideren que en l'actual calendari escolar els trimestres són desproporcionats, amb períodes amb moltes festes i altres sense cap aturada. El Moviment de Renovació Pedagògica considera que és necessari i possible arribar a un consens entre tots els col·lectius implicats: mestres, pares i administracions, per reordenar el calendari. En aquests canvis també s'haurien de tenir en compte altres factors com l'edat dels nens i la climatologia de la zona.