El govern encarrega a Repsol un estudi sobre la viabilitat de bombejar el fuel del "Prestige"

El comitè científic que assessora el govern en el cas del "Prestige" ha decidit que la millor opció per posar fi al vessament és bombejar el carburant cap a un altre vaixell. Mariano Rajoy ha indicat que Repsol reuneix les condicions per fer l'estudi de viabilitat per dur a terme aquesta feina. Al mateix temps haurà d'estudiar quines possibilitats hi ha de sepultar els dos trossos del vaixell sota cofres rígids. Aquesta és la segona opció que recomana el comitè científic si la primera no es pogués portar a la pràctica.
El govern encarrega a Repsol un estudi sobre la viabilitat de bombejar el fuel del "Prestige"
Solucions a la crisi

El govern encarrega a Repsol un estudi sobre la viabilitat de bombejar el fuel del "Prestige"

El comitè científic que assessora el govern en el cas del "Prestige" ha decidit que la millor opció per posar fi al vessament és bombejar el carburant cap a un altre vaixell. Mariano Rajoy ha indicat que Repsol reuneix les condicions per fer l'estudi de viabilitat per dur a terme aquesta feina. Al mateix temps haurà d'estudiar quines possibilitats hi ha de sepultar els dos trossos del vaixell sota cofres rígids. Aquesta és la segona opció que recomana el comitè científic si la primera no es pogués portar a la pràctica.
Es calcula que dins els tancs del "Prestige", enfonsat a 3.900 metres de profunditat, encara hi ha 37.500 tones de fuel. El comitè científic creu que la millor opció per acabar amb el vessament és bombejar el combustible i traspassar-lo a un altre vaixell. Després d'escoltar les recomanacions del comitè, el govern ha encarregat a la companyia Repsol l'estudi de la viabilitat d'aquesta tasca. Fins ara, la màxima profunditat a què han treballat els robots que s'usen normalment en aquestes operacions ha estat 2.800 metres. Repsol té tres mesos per elaborar aquest informe. Si finalment es descartés aquesta opció, el comitè científic proposa una segona alternativa que consistiria a encofrar els dos trossos del vaixell. Bombejar el fuel del "Prestige" es podria realitzar en un termini de nou mesos, mentre que per sepultar en cofres el petroler es necessiterien dos anys. El cost aproximat de la primera operació seria de 230 milions d'euros. Encofrar el "Prestige" costaria 130 milions. Els científics diuen que actualment encara surten del "Prestige" dues tones de fuel al dia per les dues esquerdes que encara no han estat obturades.