Comencen les rebaixes d'hivern amb bones perspectives de vendes

Els últims anys, però, els canvis en els hàbits de consum i la normativa han fet que es puguin trobar descomptes a les botigues pràcticament tot l'any
Comencen les rebaixes d'hivern amb bones perspectives de vendes

Comencen les rebaixes d'hivern amb bones perspectives de vendes

Els últims anys, però, els canvis en els hàbits de consum i la normativa han fet que es puguin trobar descomptes a les botigues pràcticament tot l'any
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Diumenge de comerços oberts i primer dia oficial de les rebaixes d'hivern.

Les perspectives de vendes són bones, i s'espera poder donar sortida a l'ampli estoc de roba d'hivern, acumulat en part per les temperatures suaus de les últimes setmanes.

RETAILcat, la patronal del comerç que agrupa Barcelona Oberta, Comerç Ciutadà, Cecot i Comertia, confia que la campanya de rebaixes serà la continuació dels bons resultats dels mesos de novembre i desembre, en què les vendes han pujat un 5% i un 5,4%, respectivament.

Els períodes clàssics de rebaixes, però, van desapareixent a poc a poc. Els cartells amb promocions són cada vegada més habituals als aparadors de les botigues. Moltes cadenes tenen una zona a les botigues destinada a les peces que tenen promoció. Com que els arriben coses noves cada setmana, poden posar el gènere de setmanes anteriors a la zona de promoció, que funciona com un esquer per fer entrar gent a la botiga.

El petit comerç sovint no pot lluitar contra aquesta política de promocions, perquè, en el seu cas, les rebaixes tradicionals continuen tenint l'objectiu de donar sortida a l'excedent de la col·lecció d'hivern o d'estiu.

Neus Soler, professora d'Economia i Empresa de la UOC, creu que per poder competir han de buscar l'especialització:

"El que suggeriria és que competissin, més que en preu, amb altres estratègies com, per exemple, amb especialització de producte, amb una atenció al client de qualitat, amb innovació, amb transformació digital."

Internet ha estat un dels causants d'aquest canvi d'hàbits a l'hora de comprar. I si inicialment s'hi buscaven gangues, ara molts comerços l'han incorporat com un canal més per vendre i arribar així a més clients amb els mateixos preus que a les botigues.

Bones perspectives de contractació

Les bones perspectives de les rebaixes porten associades un previsible augment de la contractació.

Segons les estimacions de l'empresa de recursos humans Randstad, la campanya de rebaixes generarà a Catalunya un total de 22.500 contractes de treball, cosa que suposa un augment del 9,4% respecte a les xifres del 2017. Són reforços puntuals que donen resposta a les puntes de venda. Aquesta temporalitat és la que critiquen els sindicats, que demanen una aposta diferent del comerç que permeti la consolidació dels contractes.

El sector on es firmaran més contractes és el del comerç, però també el del transport i la logística, que es beneficien de l'augment del comerç electrònic i del canvi d'hàbits dels consumidors.

 

 

 

VÍDEOS RELACIONATS