Barcelona

Codorníu reconeix una caiguda del 4% de les vendes de cava al mercat espanyol pel boicot

Nova evidència que els productes catalans estan patint un cert boicot a Espanya. La dada torna a venir del sector del cava. En aquest cas ha estat Codorníu el que ha reconegut un descens del 4% de les seves vendes al mercat espanyol. Hi ha un altre fet que demostra que alguna cosa passa i és que les altres zones on es produeix cava, com per exemple Extremadura, no donen l'abast de tantes comandes com reben.

Actualitzat
Si, fa poques setmanes, Freixenet va reconèixer una caiguda de vendes a la resta del mercat espanyol, ara és l'altre gran productor català, Codorníu, el que també ha reconegut aquest retrocés. Concretament, en el període que va del juny del 2004 al juny d'aquest any, les vendes han caigut un 4,3%. El director general del grup, Xavier Pagés, ha assegurat que "ha estat un any difícil per al sector del cava en gerenal" i ha admès que, "evidentment", el boicot als productes catalans ha influït en les vendes al mercat nacional. Per contrarestar la caiguda de vendes, Codorníu està destinant un pressupost milionari i molt més alt que el d'altres anys a campanyes de publicitat. I és que, sigui o no sigui pel suposat boicot, als cellers extremenys s'ha venut pràcticament tota la producció de cava d'aquest any, i encara continuen arribant comandes i més comandes de proveïdors de tot Espanya. El celler Lar de Barros, d'Almendralejo, és una de les tres productores de cava d'Extremadura -en fa des de principis dels anys 80-, i en dos anys ha duplicat la producció, que ha passat de 30.000 a 70.000 ampolles. El seu gerent creu que la qualitat del producte, totalment artesanal, és el factor determinant del seu èxit, però que el presumpte boicot al cava català també hi pot haver influït. Altres espumosos de la resta d'Espanya que aquest Nadal han vist com les seves vendes es disparaven són els caves valencians i la sidra asturiana. Fins i tot, un petit celler de vi escumós de Valladolid ha passat de vendre unes 2.000 ampolles anuals a més de 4.000, només el mes de novembre. El propietari té molt clar a qui ho ha d'agrair: a Carod. Aquests dies, la susceptibilitat és a flor de pell i la foto d'un cartell d'un centre comercial Alcampo de Mallorca ha circulat per internet com a presumpta mostra de crida al boicot. Alcampo ja ha retirat el cartell per considerar-lo desafortunat, però ha negat cap mena d'intenció. De fet, la xarxa és el gran caldo de cultiu de la suposada campanya i, si escrivim "boicot al cava" al cercador, obtenim gairebé 80.000 pàgines que en parlen.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut