Cascos deixa entreveure que el TGV entre Lleida i Madrid no funcionarà fins al gener

En contra del que s'havia dit, el TGV entre Lleida i Madrid no entrarà en servei abans que acabi aquest any. La inauguració de la línia es retardarà fins al gener. El ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, ha anunciat que encara falta per ajustar els sistemes de seguretat de la línia, per on els trens aniran a 350 quilòmetres per hora. Segons el ministre, el TGV tindrà un doble sistema de senyalització i de seguretat, un dels quals serà nou a Europa. Álvarez-Cascos ha afirmat també que ningú de Renfe, del seu departament ni del GIF havia anunciat cap data d'inauguració.
Cascos deixa entreveure que el TGV entre Lleida i Madrid no funcionarà fins al gener
Lleida

Cascos deixa entreveure que el TGV entre Lleida i Madrid no funcionarà fins al gener

En contra del que s'havia dit, el TGV entre Lleida i Madrid no entrarà en servei abans que acabi aquest any. La inauguració de la línia es retardarà fins al gener. El ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, ha anunciat que encara falta per ajustar els sistemes de seguretat de la línia, per on els trens aniran a 350 quilòmetres per hora. Segons el ministre, el TGV tindrà un doble sistema de senyalització i de seguretat, un dels quals serà nou a Europa. Álvarez-Cascos ha afirmat també que ningú de Renfe, del seu departament ni del GIF havia anunciat cap data d'inauguració.
El ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, ha assenyalat que ningú del seu departament ni de Renfe ha indicat "encara" la data d'inauguració del tram d'alta velocitat entre Madrid i Lleida, encara que ha deixat entreveure que es pot endarrerir fins a la primera quinzena de gener. Álvarez-Cascos ha afirmat que "la idea que s'inauguraria el dia 20 o el 21 de desembre no ha sortit del ministeri, ni d'aquest ministre". Pel ministre, actualment estan acabades la plataforma, la via, les subestacions i les obres de les estacions de Guadalajara i Calataiud, i està a punt de finalitzar-se la de Saragossa, però "fins i tot falta comprovar la seguretat i els sistemes de senyalització". El nou traçat ha comptat amb dos sistemes de senyalització, un de tradicional, i un altre d'última tecnologia, i "fins que no estiguin perfectament provats tots dos no s'ha d'inaugurar la via". Segons Cascos, el sistema tradicional de senyalització pot estar provat "a la primera meitat de gener", mentre que pel que fa al segon, ha dit que no podia indicar-ho. Per últim, el ministre ha destacat: "Fins que no es provi la seguretat i la senyalització no es posarà en marxa el nou tram de l'AVE, perquè hem de ser en aquest aspecte molt previnguts i rigorosos".

NOTÍCIES RELACIONADES