Blanes i Tordera no es posen d'acord sobre el desdoblament de la N-II

Blanes i Tordera estan enfrontats sobre el traçat del desdoblament de la carretera Nacional II. Passi per on passi, la nova autovia afectarà terrenys de conreu o zones habitades, un fet que tant els veïns com els dos ajuntaments intenten evitar. Sobre la taula hi ha tres propostes, dues del Ministeri de Foment i una tercera de la Generalitat. Tots dos consistoris es reuniran amb representants de la Generalitat i del ministeri per buscar un acord.
Blanes i Tordera no es posen d'acord sobre el desdoblament de la N-II
Tordera

Blanes i Tordera no es posen d'acord sobre el desdoblament de la N-II

Blanes i Tordera estan enfrontats sobre el traçat del desdoblament de la carretera Nacional II. Passi per on passi, la nova autovia afectarà terrenys de conreu o zones habitades, un fet que tant els veïns com els dos ajuntaments intenten evitar. Sobre la taula hi ha tres propostes, dues del Ministeri de Foment i una tercera de la Generalitat. Tots dos consistoris es reuniran amb representants de la Generalitat i del ministeri per buscar un acord.
La primera opció del ministeri dibuixa la carretera molt a prop de l'actual, que es convertiria en una via interna. D'una banda, connecta amb la C-32 i, de l'altra, amb la GI-600 per anar cap a Lloret. El segon traçat s'endinsa cap al Vilar i la urbanització de Sant Daniel i preveu un complicat enllaç amb l'autopista o l'autovia que ha d'arribar fins a Lloret.

La Generalitat ha adaptat aquesta darrera opció apropant-la al Vilar per no destruir cases de Sant Daniel i simplificant l'enllaç amb la via de Lloret. Tots els grups municipals de l'Ajuntament de Blanes s'han alineat contra aquest traçat perquè acabaria amb el pulmó més important del poble. Tordera, en canvi, defensa aquesta opció. L'Ajuntament maresmenc manté que la carretera desdoblada a prop de l'actual implicaria trepitjar zones urbanes i camps de conreu i afectaria activitats econòmiques.