Barcelona tindrà més vols a París amb la germana petita d'Air France

Barcelona tindrà més vols a París amb la germana petita d'Air France mentre que Aerolíneas Argentinas llança la tovallola per Buenos Aires
Barcelona tindrà més vols a París amb la germana petita d'Air France

Barcelona tindrà més vols a París amb la germana petita d'Air France

Barcelona tindrà més vols a París amb la germana petita d'Air France mentre que Aerolíneas Argentinas llança la tovallola per Buenos Aires
Cristina Herranz Actualitzat

La nova companyia desembarca al Prat per competir amb Vueling, Level o Norwegian, que ofereixen noves rutes. Aquest divendres arrenca una nova companyia aèria, la germana petita d'Air France, i, com en altres casos, ha elegit Barcelona com un dels destins per estrenar-se. És la francesa Joon, que trobarà una forta competència al Prat, amb altres companyies que també juguen amb la fórmula "low-cost" com ara Vueling, Level o Norwegian. Un escenari dur, que ha portat Aerolíneas Argentinas a suspendre, a partir del febrer, els seus vols a Barcelona.

Amb el tradicional arc d'aigua, els bombers batejaven aquest matí el vol inaugural de Joon, que connectarà amb set vols diaris Barcelona i París, i que farà la competència als 13 que ja ofereix Vueling. La marca, que juga amb un "look" més jove i abandona les sabates i els talons, ha escollit el Prat precisament perquè hi ha competència, i per tant, mercat potencial. 

Jean-Michel Mathieu director general de Joon: "Tenim molta competència a Barcelona, moltes 'low-cost', i gràcies a nosaltres Air France podrà créixer de manera rendible en aquesta ruta (Barcelona-París)."

Aerolíneas Argentinas llança la tovallola a Barcelona

Amb la creació de Joon, Air France-KLM se suma a altres aerolínies tradicionals, que han vist en el mercat "low-cost" un model d'èxit, i que han aprofitat l'efervescència del Prat per seguir sumant capacitat i noves rutes.

Competència directa de Joon és Level, del grup IAG, que aquesta setmana contraatacava anunciant 4 noves rutes també des de París. Pel que fa al llarg radi, Level també ha anunciat que llançarà una nova ruta a Boston a partir de l'estiu que ve. També vola a Buenos Aires, on ha estat competint des del juny amb Aerolíneas Argentinas, que, finalment, es retira i per raons comercials i per una estratègia d'estalviar despeses, deixarà de volar al Prat a partir de l'1 de febrer.

I l'altre competidor en joc, Norwegian, també reforça presència al Prat. Substituirà els avions de les rutes entre Barcelona i els Estats Units per altres amb més capacitat.

VÍDEOS RELACIONATS