Imatge d'arxiu d'Amazon a Castellbisbal
Imatge d'arxiu d'Amazon a Castellbisbal (ACN)
Londres

Amazon obté la patent d'una polsera que permet controlar els treballadors

La companyia assegura que les especulacions "són equivocades" i que si s'acabés utilitzant només seria per facilitar-los la feina

RedaccióActualitzat

En la seva cerca per ser els més ràpids entregant el producte que els clients han comprat, Amazon podria estar disposada a fer un pas més. La botiga online més gran del planeta ha adquirit dues patents que mitjançant una polsera i una tecnologia d'ultrasons, vibracions i sensors permetrien conduir més ràpidament els treballadors cap als productes als magatzems. Com més a prop o més lluny estigués la polsera del producte més o menys vibraria. L'objectiu: reduir els errors i el temps perdut.

Que una companyia vulgui optimitzar els seus processos amb intel·ligència artificial és un fet comú, però la notícia ha aixecat moltes suspicàcies i el debat s'ha estès arreu. El primer a treure la notícia va ser el portal especialitzat GeekWire, a partir del registre de patents, però se n'han fet ressò mitjans com el "The New York Times" o "The Guardian".

Molts veuen darrere la patent la intenció de la companyia de Jeff Bezos d'acabar monitoritzant i controlant els seus treballadors -la tecnologia permet localitzar-los, i per tant, es podria saber quantes pauses fan, durant quanta estona o si les fan habitualment-. Això pot permetre analitzar l'eficiència de cada treballador.

Notícia relacionada: Apps per fer exercici revelen la ubicació de bases militars secretes dels EUA

 

Tot i que no està clar que les patents acabin convertint-se en productes que vegin la llum, com passa moltes vegades, el debat sobre la privacitat i la vigilància dels treballadors està servit.

La versió d'Amazon

En una declaració enviada a GeekWire, Amazon assegura que el dispositiu té com a objectiu facilitar la feina dels treballadors i que les especulacions "són equivocades".

"Cada dia treballadors d'empreses de tot el món utilitzen escàners de mà per comprovar l'inventari i complir amb les comandes. Aquesta idea, si s'implementa en el futur, milloraria el procés dels nostres auxiliars: podríem alliberar-los les mans dels escàners i els seus ulls de les pantalles d'ordinador".

El fet que la companyia sempre estigui buscant els límits per aconseguir la màxima eficiència dels seus treballadors, amb algunes denúncies per part d'aquests, ha ajudat a alimentar les especulacions.

Vídeo relacionat: Com funciona el magatzem d'Amazon a Catalunya?

 

En una entrevista del "The New York Times", un extreballador d'un magatzem d'Amazon al Regne Unit assegura que la companyia ja usa eines semblants a la polsera que ha patentat.

També relata que després d'un any treballant-hi es va "sentir com s'hi hagués esdevingut una versió d'un robot amb els quals treballo". Parla de jornades extenuants en les quals "no hi ha temps per anar al lavabo" i que si no s'aconsegueixen els objectius "t'acomiaden". L'home va acabar deixant Amazon, diu, per qüestions de salut.

ARXIVAT A:
Digital
Anar al contingut