Alerten que el 2003 el Dia Sense Cotxes es va fer en jornada laborable i es van haver d'obrir carrers tallats

Alerten que el 2003 el Dia Sense Cotxes es va fer en jornada laborable i es van haver d'obrir carrers tallats

Alerten que el 2003 el Dia Sense Cotxes es va fer en jornada laborable i es van haver d'obrir carrers tallats

ACN Barcelona.-El Gremi de Comerciants de Vehicles de Motor i el Gremi de Tallers de Reparació d'Automòbils de Barcelona han recordat que l'any 2003 el Dia Sense Cotxes ja es va fer en dia laborable i que l'Ajuntament va haver d'obrir carrers inicialment tallats. Segons expliquen les dues entitats, allò va obligar el consistori barceloní a un replantejament, que "va abandonar" la iniciativa fins l'any passat, quan es va recuperar passant-la a dissabte. També lamenten que tindrà "incidència directa" en l'activitat econòmica d'empreses de la ciutat com ara tallers de reparació de vehicles, benzineres o aparcaments, entre d'altres.

A parer de les dues entitats, tancar una seixantena de carrers de la ciutat portarà a "una situació caòtica" i lamenten que el consistori, "sense adreçar-se a les entitats representants d'un bon número d'empresaris que ara se senten marginats", ha pres una decisió "inapel·lable".Tant des del Gremi de Comerciants de Vehicles de Motor com des del Gremi de Tallers de Reparació d'Automòbils de Barcelona es recorda que la "necessitat" del vehicle privat "continua sent una realitat" i es lamenta que l'Ajuntament hagi apostat per la "prohibició" en lloc "d'escoltar i impulsar" mesures "correctores", com ara la potenciació del vehicle elèctric i híbrid o una oferta de transport públic "adequada a la demanda". Des de les dues entitats se subratlla que "a banda de la prohibició" hi ha altres mètodes "molt més eficaços" per fer conscienciació i pedagogia de la mobilitat sostenible, un tipus de mobilitat amb la qual estan "absolutament d'acord".