Airbus recomana a les aerolínies canviar les sondes de velocitat dels A330 i A340

El fabricant aeronàutic europeu Airbus recomana a totes les companyies que operen amb avions de la família A330/A340 que canviïn les sondes de mesurament de velocitat Thales, objecte de polèmica després de l'accident aeri d'un avió francès aquest 1 de juny, per les de la marca Goodrich. La recomanació, que no és de compliment obligat, és "una mesura de precaució" que s'ha adoptat després de consultar-ho amb l'Agència Europea de Seguretat Aèria. Aquest organisme està preparant una nova directiva que farà obligatori el canvi dels detectors de velocitat dels Airbus.
Airbus recomana a les aerolínies canviar les sondes de velocitat dels A330 i A340
París

Airbus recomana a les aerolínies canviar les sondes de velocitat dels A330 i A340

El fabricant aeronàutic europeu Airbus recomana a totes les companyies que operen amb avions de la família A330/A340 que canviïn les sondes de mesurament de velocitat Thales, objecte de polèmica després de l'accident aeri d'un avió francès aquest 1 de juny, per les de la marca Goodrich. La recomanació, que no és de compliment obligat, és "una mesura de precaució" que s'ha adoptat després de consultar-ho amb l'Agència Europea de Seguretat Aèria. Aquest organisme està preparant una nova directiva que farà obligatori el canvi dels detectors de velocitat dels Airbus.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
La decisió d'Airbus de recomanar a les aerolínies la substitució de les sondes de velocitat, que afecta uns 200 avions del total d'un miler d'aparells A330/A340 que hi ha en actiu al món, s'ha pres a partir de l'experiència de l'accident d'un avió d'Air France, que l'1 de juny es va estavellar a l'Atlàntic quan cobria la ruta Rio de Janeiro-París amb 228 persones a bord.
 
Airbus ha precisat que aquest anunci no prejutja el resultat final de la investigació i insisteix que els sensors de Thales "estan tots certificats". La recomanació no s'ha estès a la família dels Airbus A320 (d'un sol passadís), perquè l'experiència no és la mateixa que amb els avions de dos passadissos (A330/A340).
 
Pel que fa l'avió gegant A380, la qüestió no es planteja perquè el seu sistema de mesurament de la velocitat és diferent. En qualsevol cas, els A330 o A340 que surtin de les cadenes de muntatge d'Airbus d'ara en endavant no aniran equipats només amb sondes Thales, sinó que o bé seran les tres Goodrich, o bé dues seran Goodrich i la tercera Thales, si així ho vol la companyia compradora.

En els A320 que fabriqui a partir d'ara, però, se seguiran utilitzant els sensors de Thales com a equipament únic, encara que també es podrà optar per un equipament Goodrich.

VÍDEOS RELACIONATS