París

Airbus recomana a les aerolínies canviar les sondes de velocitat dels A330 i A340

El fabricant aeronàutic europeu Airbus recomana a totes les companyies que operen amb avions de la família A330/A340 que canviïn les sondes de mesurament de velocitat Thales, objecte de polèmica després de l'accident aeri d'un avió francès aquest 1 de juny, per les de la marca Goodrich. La recomanació, que no és de compliment obligat, és "una mesura de precaució" que s'ha adoptat després de consultar-ho amb l'Agència Europea de Seguretat Aèria. Aquest organisme està preparant una nova directiva que farà obligatori el canvi dels detectors de velocitat dels Airbus.

Actualitzat
La decisió d'Airbus de recomanar a les aerolínies la substitució de les sondes de velocitat, que afecta uns 200 avions del total d'un miler d'aparells A330/A340 que hi ha en actiu al món, s'ha pres a partir de l'experiència de l'accident d'un avió d'Air France, que l'1 de juny es va estavellar a l'Atlàntic quan cobria la ruta Rio de Janeiro-París amb 228 persones a bord.
 
Airbus ha precisat que aquest anunci no prejutja el resultat final de la investigació i insisteix que els sensors de Thales "estan tots certificats". La recomanació no s'ha estès a la família dels Airbus A320 (d'un sol passadís), perquè l'experiència no és la mateixa que amb els avions de dos passadissos (A330/A340).
 
Pel que fa l'avió gegant A380, la qüestió no es planteja perquè el seu sistema de mesurament de la velocitat és diferent. En qualsevol cas, els A330 o A340 que surtin de les cadenes de muntatge d'Airbus d'ara en endavant no aniran equipats només amb sondes Thales, sinó que o bé seran les tres Goodrich, o bé dues seran Goodrich i la tercera Thales, si així ho vol la companyia compradora.

En els A320 que fabriqui a partir d'ara, però, se seguiran utilitzant els sensors de Thales com a equipament únic, encara que també es podrà optar per un equipament Goodrich.
Anar al contingut