52 persones han mort aquest estiu a la carretera, un 16% més que l'any passat

Que hi hagi més víctimes en accident amb un sol vehicle pot indicar velocitat excessiva, distracció i tòxics com a causa
52 persones han mort aquest estiu a la carretera, un 16% més que l'any passat

52 persones han mort aquest estiu a la carretera, un 16% més que l'any passat

Que hi hagi més víctimes en accident amb un sol vehicle pot indicar velocitat excessiva, distracció i tòxics com a causa
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Durant l'estiu, entre el 22 de juny a l'11 de setembre, 52 persones han mort en accident de trànsit a Catalunya. Segons el Departament d'Interior, això és un 16% més que en el mateix període de l'any passat.

 

 

Aquestes xifres de l'estiu representen una contenció respecte als mesos previs, tot i que la primera quinzena d'agost va ser especialment tràgica. El pla de contenció aplicat per Servei Català de Trànsit entre l'abril i l'agost ha permès reduir la sinistralitat en un 18%.

El conseller d'Interior, Miquel Buch, valora positivament aquesta reducció però manté que a Catalunya hi ha un problema a les carreteres.

"En cap cas estem satisfets pels resultats que tenim d'accidentalitat i mortalitat que tenim a les carreteres catalanes."

 

Primer mig any alarmant

Però els més alarmants han estat els primers sis mesos de l'any. Hi ha hagut un 42% més de morts. El cap de Trànsit qualifica la situació d'"emergència viària" i anuncia la instal·lació de tres nous radars de tram.

Tarragona i Girona són les demarcacions on hi ha hagut el nombre més gran d'accidents. Tarragona destaca perquè ha passat de 15 víctimes mortals l'any passat a 35 aquest any. Les vies més perilloses han estat l'N-340 i l'AP-7.

Informe de sinistralitat

De l'anàlisi que ha fet el Servei Català de Trànsit es desprèn que augmenten els morts en els accidents on està implicat un sol vehicle. Aquesta xifra creix un 78%. Això pot indicar la presència de velocitat excessiva, distracció i tòxics.

 

Hi ha també un increment dels accidents on hi ha més d'una víctima mortal. Juli Gendrau, director del Servei Català de Trànsit, ho explica:

"Hi ha un increment del 112% d'accidents amb dues víctims mortals o més."

 

 

L'informe constata també un creixement del nombre de sinistres, al voltant d'un 35%, en dies festius i les vigílies dels festius. En aquestes franges es registren més morts ja que viatgen més ocupants en els vehicles.

Preocupa especialment com ha pujat el nombre d'atropellaments, que s'han doblat. Les víctimes mortals han passat de 3, el 2017, a 7 el 2018. També preocupen els accidents de moto, encara que la xifra de víctimes s'ha mantingut respecte a l'any passat. Vianants, ciclistes i motoristes són les persones més vulnerables.

Per edats, ha crescut el nombre de víctimes mortals entre les persones de mitjana edat i les més grans de 70 anys.

La distracció, la primera causa d'accident

La distracció apareix en un 24% dels accidents amb víctimes com el primer factor que té a veure amb els sinistres. Després segueix la infracció o l'errada dels conductors i la velocitat inadequada.

També destaca que el 16% de les víctimes en accidents no portaven posat el cinturó de seguretat, sobretot els passatgers i acompanyants.

 

TEMES:
Trànsit Mobilitat

VÍDEOS RELACIONATS