TV3cat, diumenge a les 21.55

"Youtubers: els nous ídols", el 25 de febrer, a "30 minuts"

Tenen a YouTube audiències que les televisions no s'atreveixen a somiar. Són autèntics ídols entre els nens, adolescents i joves. Els persegueixen els fans. Omplen estadis. Esgoten llibres. Els busquen els anunciants. Són els youtubers que participen en el "30 minuts" del 25 de febrer:

Auronplay 5.700.000 subscriptors
Celopan 2.050.000 subscriptors
Dulceida 1.260.000 subscriptors
Mikeltube 365.000 subscriptors
Jordi Wild (El rincón de Giorgio) 6.600.000 subscriptors
Wismichu 5.780.000 subscriptors

El 2017, al juny, YouTube es va tornar a omplir d'imatges de les onades de fans que rebien ElRubius i altres youtubers molt populars a l'aeroport de Mèxic. El cap de setmana del 8 i 9 de juliol, els seguidors de Dulceida van omplir la Fira de Barcelona durant el seu festival de moda. Els actes amb youtubers com a protagonistes se succeeixen i arrosseguen sempre multituds.

Quina és la clau de l'èxit d'aquests nois i noies que, fent vídeos sense mitjans i des de casa seva, s'han convertit en estrelles?

YouTube és "la tele" dels joves. I el fenomen suposa una esquerda generacional i comunicativa, una nova manera d'entretenir-se que molts adults ignoren o no entenen.

Un reportatge de: Esther Llauradó i Víctor Díaz
Producció: Sandra Rierola
Imatge: Carles de la Encarnación
Muntatge: Moisès Casanovas

tv3.cat/30minuts
facebook.com/30minuts

twitter.com/30minuts

Sant Joan Despí, 23 de febrer del 2018

 

Anar al contingut