"Comencem!": TV3 i Catràdio estrenen una temporada plena de novetats i amb clara vocació multiplataforma

Aquest dijous s'ha presentat la programació per a la temporada 2023-24 de la televisió i la ràdio amb formats consolidats i noves propostes per arribar a nous públics. Informació, entreteniment i humor continuen sent el pal de paller d'una proposta de continguts amb novetats en totes les franges, amb unes graelles renovades, ambicioses i competitives.

La presidenta de 3Cat, Rosa Romà, ha explicat que, a partir d'ara, tots els continguts seran "factoria 3Cat" i es distribuiran per les diverses finestres: televisió, ràdio i digital.

Aquest dijous, 31 d'agost, TV3 i Catràdio han presentat conjuntament la programació de la temporada 2023-24 en un acte que s'ha celebrat al Plató 1 de les instal·lacions de Sant Joan Despí.

Sota el lema "Comencem!", l'acte, presentat per la periodista i presentadora Elisenda Carod, ha comptat amb la presència de la presidenta de 3Cat, Rosa Romà; del director de TV3, Sigfrid Gras; i del director de Catràdio, Jordi Borda. També hi han participat els principals protagonistes de la nova graella de TV3 i Catràdio: Helena García Melero, Ariadna Oltra, Marc Ribas, Olalla Moreno, Agnès Marquès, Llucià Ferrer, Toni Soler, Xavier Coral, Xavier Grasset, Marta Bosch, Quim Masferrer, Albert Om, Àngel Llàcer, Ramon Gener, Aina Clotet, Ricard Ustrell, Manel Alias, Roger Escapa, Montse Virgili, Marta Montaner, Juliana Canet, Roger Carandell, Neus Bonet, Òscar Fernández, Sònia Gelmà, Mercè Folch, Xantal Llavina i Jordi Costa.

Aquesta temporada que està a punt de començar, 3Cat es convertirà en una fàbrica de continguts amb més sinergies que mai entre TV3 i Catràdio, i amb una aposta clara per unes graelles plenes de novetats, ambicioses i competitives.

En la seva intervenció inicial, la presidenta de 3Cat, Rosa Romà, ha destacat la importància d'aquesta nova temporada per les novetats en la programació, però també per l'estrena de 3Cat, la nova marca de continguts audiovisuals que reformularà l'estructura clàssica de televisió i ràdio i que es transformarà "en la gran factoria de continguts de servei públic i en català", amb la posada en marxa de la plataforma digital –que portarà el mateix nom– a la tardor. "Aquesta, no serà una temporada més. Aquesta, serà una temporada que marcarà l'inici d'una nova etapa als mitjans públics de Catalunya", ha remarcat Romà, alhora que ha destacat que "mai com fins ara, televisió, ràdio i digital havien anat tant agafats de la mà". "A partir d'ara, tots els nostres continguts són factoria 3Cat i es distribuiran per les diverses finestres de distribució", ha reblat.

"Una programació diversa dirigida a un públic divers"

El director de TV3, Sigfrid Gras, ha explicat que la nova temporada de la televisió combinarà els puntals de la programació habitual amb moltes novetats. "Presentem una aposta de continguts guanyadora, amb productes molt potents", ha assenyalat. Al day time, hi haurà "Els matins", "Tot es mou", "Cuines", "Com si fos ahir", "El Paradís de les Senyores", "Planta baixa", "Atrapa'm si pots" i "Està passant". "Hem optat per fragmentar la franja de la tarda perquè creiem que ens permetrà ser més competitius", ha explicat. Gras també ha posat l'accent en els continguts informatius: "No podem deixar de destacar la importància de totes les edicions dels telenotícies, o espais com "30 minuts" o "Nits Sense ficció". Sobre aquest últim espai, Gras ha destacat "l'aposta més gran" que es vol fer aquesta temporada pels documentals, incloent-hi docusèries com "Generació porno" i documentals d'altres àrees com els esports o la cultura. Alhora, també ha repassat altres espais que continuaran en antena com "Polònia", "APM?", "Zona zàping" o "Col·lapse".

Pel que fa a les novetats de prime time, la programació de TV3 tindrà noves entregues de grans èxits consolidats com "El foraster" o "Joc de cartes", però també inclourà estrenes com "Això no és una cançó", "La Puntual", "Una altra història" o "Això no és Suècia". "Una programació diversa dirigida a un públic divers", ha destacat Gras.

Per la seva banda, el director de Catràdio, Jordi Borda, ha explicat que la nova temporada de la ràdio comença amb un canvi significatiu: la nova aposta d'"El matí de Catalunya Ràdio" liderat per Ricard Ustrell. També hi ha canvis al migdia, on Juliana Canet, Roger Carandell i Marta Montaner portaran el seu to desenfadat d'una a dues del migdia amb el nou programa "Que no surti d'aquí". Es recuperarà també un dels pilars de la casa, l'edició de dues hores del "Catalunya migdia", que significarà la tornada d'Òscar Fernández a l'antena. I per reforçar l'oferta informativa, la ràdio inclourà l'actual Premi Nacional de Periodisme, Manel Alias, que es farà càrrec del "Catalunya nit". "Transformem i rejovenim la graella per presentar una proposta que està preparada per liderar el futur", ha destacat Borda.

Una temporada amb retorns esperats a la televisió i a la ràdio

Entre els protagonistes de la nova temporada hi ha Albert Om, que torna a TV3 després d'uns quants anys: "Torno en un bon moment per a mi i per a la tele, que fa quaranta anys amb molts projectes", ha destacat. Om presentarà "Una altra història", on s'explicarà "la història de Catalunya dels últims 100 anys a través dels objectes que la gent guarda a casa".

Un altre retorn serà el d'Àngel Llàcer amb "La Puntual", la segona temporada del format d'èxit "El llop". Un projecte que, segons Llàcer,"apel·la al teatre amateur i a la catalanitat" i que, en aquesta ocasió, consisteix en la representació de "L'auca del senyor Esteve": "Les segones temporades són molt difícils, però ens hem esforçat tant que ens ha quedat millor que la primera", ha aclarit.

Un altre retorn serà el de Ramon Gener amb "Això no és una cançó". "La música agrada a tothom, tots vivim amb música i a vegades no sabem per què ens agrada. Parlarem de la música d'ara i intentarem esbrinar per què ens interpel·la", ha explicat.

I aquesta temporada també tornarà a TV3 l'actriu Aina Clotet, però en aquesta ocasió com a directora de la sèrie "Això no és Suècia": "És molt important que s'aposti per la ficció en català i que pugui viatjar i veure's a altres llocs", ha destacat sobre aquesta coproducció amb Suècia, Alemanya i Finlàndia.

El veterà Quim Masferrer, que continuarà una temporada més amb "El Foraster", ha reivindicat el valor dels programes de llarga durada en antena com "Polònia", "Joc de Cartes", "APM?" o "Zona zàping", dels quals ha dit que "és la gent qui els fa possible, i és un orgull i una responsabilitat".

També continuarà Agnès Marquès al capdavant de "Planta baixa", tot i que amb un format més reduït i renovat. "L'essència del programa és la mateixa, amb la seva mirada, el seu rigor, la seva sensibilitat i el seu sentit de l'humor", ha destacat Marquès.

Llucià Ferrer passarà a presentar una edició diària de "L'atrapa'm si pots", després de l'èxit que ha tingut aquesta aposta a l'estiu. Ferrer ha explicat que, després de passar pel País Valencià i Saragossa, la producció del programa s'ha traslladat a Catalunya, un fet que "facilitarà" la diversitat de concursants.

Ricard Ustrell, que combinarà els formats radiofònic i televisiu amb '"El matí de Catalunya Ràdio" i "Col·lapse", s'ha mostrat preparat pel repte i ha admès que "tornar a fer ràdio és com tornar a casa".

I qui també afrontarà projectes multiplataforma és Manel Alias, que estrenarà "El forense" a TV3 (un espai que veu molt necessari per normalitzar la visió de la mort, sobretot entre els més joves) i, a partir de dilluns, presentarà el "Catalunya nit" a Catràdio: "L'objectiu és que els oients hi trobin un extra i vagin a dormir ben informats".

Òscar Fernández torna a presentar el "Catalunya migdia", amb una segona hora "més dedicada a la reflexió" i que donarà pas a "La tarda de Catalunya Ràdio", el programa que realitza la presentadora de l'acte d'avui, Elisenda Carod.

I "Les dones i els dies", amb Montse Virgili, s'incorpora a la graella diària, de dilluns a divendres, per seguir avançant en l'anàlisi de l'actualitat amb la perspectiva feminista: "Hem passat del #MeToo al #ShaAcabat i hem de continuar parlant amb moltes dones que fins ara no s'han explicat. Perquè n'hi ha moltes", ha subratllat.

Pel que fa a "El suplement", Roger Escapa ha avançat "moltes novetats" en la seva sisena temporada al capdavant del programa, perquè "sempre s'ha de donar la volta a les coses" tot essent fidels a "l'actualitat, l'entreteniment i l'humor".

"Un nou començament" dels mitjans públics

L'acte d'aquest dijous també ha servit per presentar la campanya corporativa de la nova temporada, amb la marca 3Cat al capdavant. Una campanya basada en tres conceptes - "moviment, "canvi", "oberta"- que serveixen per construir un discurs narratiu i estètic que situa l'univers de 3Cat com un conjunt de mitjans oberts al canvi, en moviment constant, que miren cap al futur. Per fer-ho, s'ha utilitzat un element visual, el cercle, que fa de nexe comú de la campanya i que col·loca al centre les cares més icòniques de les noves graelles de TV3 i Catràdio. Cada cercle personifica un contingut a disposició dels usuaris i de l'audiència, que tindrà un rol actiu en la tria, en el consum i, fins i tot, en la producció d'aquest contingut. Per tant, és un cercle en el qual els continguts i la ciutadania són al centre, en connexió directa. En últim lloc, el lema de la nova temporada, "Comencem!", és una afirmació que vol transmetre amb força i convicció la manera com 3Cat afronta els nous reptes que tindrà, especialment amb l'estrena de la nova plataforma de continguts.

ccma.cat/tv3/

ccma.cat/catradio/

#Som3Cat

Anar al contingut