AUDIÈNCIES

Catalunya Ràdio, líder en podcasts i la preferida entre el públic jove i femení

Segons les dades de l'Estudi General de Mitjans corresponents a la primera onada del 2023, Catalunya Ràdio és la ràdio líder en podcasts, la que té el perfil més femení i la preferida entre els menors de 35 anys. A més, lidera la franja del vespre a Catalunya, de 20.00 a 22.00, amb l'emissió d'"El búnquer", amb en Peyu, Jair Domínguez i Neus Rossell, i la part final del programa esportiu "Tot costa", presentat per Jordi Costa i Sònia Gelmà. Amb un total de 531.000 oients diaris, també creix al cap de setmana i continua sent l'emissora més escoltada a les comarques de Lleida per quarta onada consecutiva

iCat incrementa la seva audiència en un 22% i arriba als 33.000 oients diaris. També puja Catalunya Música, que en registra 31.000 i és líder en el seu àmbit, com Catalunya Informació, que en aquesta onada té 86.000 oients.

"El matí de Catalunya Ràdio", amb Laura Rosel, és el programa més escoltat de Catalunya Ràdio amb 394.000 oients diaris i "La tarda de Catalunya Ràdio", amb Elisenda Carod, aconsegueix una audiència de 102.000 oients.

L'informatiu "Catalunya nit", amb Kilian Sebrià, puja la seva audiència respecte a l'onada anterior i se situa en 62.000 oients.

L'"XL", amb Roger Carandell, Marta Montaner i Juliana Canet, també creix i se situa en 40.000 oients, igual que "La nit dels ignorants 3.0", amb Xavier Solà, que també puja la seva audiència i obté una audiència de 58.000 oients diaris.

Als caps de setmana, el "Tot gira", amb David Clupés, és el programa esportiu més escoltat els dissabtes, dia en què Catalunya Ràdio és l'emissora més escoltada de 18.00 a 22.00. "El suplement", amb Roger Escapa, també incrementa la seva audiència i suma 351.000 oients els dissabtes i 316.000 els diumenges.

"Crims", amb Carles Porta, lidera la seva franja al cap de setmana amb 50.000 oients el dissabte i 120.000 el diumenge. Aquest dia, Catalunya Ràdio també és líder de 12.00 a 16.00 de la tarda, de manera que "Un restaurant caníbal a Berlín", amb Paula Molés, amb 69.000 oients, "Catalunya migdia (cap de setmana)" amb 50.000, "En guàrdia!", amb 47.000 oients i l'última hora d'"El suplement" són els més escoltats a la seva franja.

A totes aquestes dades s'hi ha d'afegir el consum digital. Catalunya Ràdio acumula 46,4 milions de reproduccions d'àudio i vídeo des de principis d'any a totes les plataformes, un 89% més en comparació amb el primer trimestre del 2022. També és l'emissora generalista amb més audiència jove a Catalunya: la mitjana de gener i febrer li atorga 74.000 usuaris únics d'entre 18 i 24 anys.

"El búnquer", pel que fa al consum digital, des de començament d'any acumula 8,8 milions de reproduccions a totes les plataformes on es distribueix. Als mitjans digitals de Catalunya Ràdio, les reproduccions mensuals han augmentat un 24,5%.

Respecte al primer trimestre de l'any, "Crims", amb Carles Porta, ha incrementat un 83% els usuaris únics mensuals (61.000) que escolten els continguts del programa als mitjans digitals de Catalunya Ràdio. El nombre de reproduccions mensuals (347.000) s'ha duplicat.

Segons les dades de l'Estudi General de Mitjans (EGM) fetes públiques avui, Catalunya Ràdio és líder en podcasts amb 81.000 oients diaris, 28.000 més que la 2a emissora del rànquing, i consolida així l'aposta de l'emissora pels nous formats d'àudio digitals.

Catalunya Ràdio ha obert el 2023 amb 531.000 oients diaris. És la ràdio generalista amb el perfil més femení, amb més de cinc punts percentuals per sobre de la mitjana generalista. A més, per franges d'edat, té la quota d'audiència més alta entre els oients de menys de 35 anys, un 19,4%. I, específicament entre els oients de 14 a 19 anys, la quota és del 5,4%. També continua sent l'emissora més escoltada a les comarques de Lleida per quarta onada consecutiva.

"El matí de Catalunya Ràdio", amb Laura Rosel, ha tingut 394.000 seguidors cada dia, i el tram final del programa, "L'última hora del matí de Catalunya Ràdio", amb Quim Morales, Charlie Pee i Joel Díaz, 75.000. El "Popap", amb Mariola Dinarès, n'obté 65.000, i "La tarda de Catalunya Ràdio", amb Elisenda Carod, 102.000.

L'informatiu "Catalunya nit", amb Kilian Sebrià, puja la seva audiència respecte a l'onada anterior i se situa en 62.000 oients. L'"XL", amb Roger Carandell, Marta Montaner i Juliana Canet, també creix i se situa en 40.000 oients. En consum digital, prop de 24.000 usuaris escolten el programa cada mes i, en reproduccions, la mitjana mensual és de 64.000. I "La nit dels ignorants 3.0", amb Xavier Solà, també puja la seva audiència i aconsegueix 58.000 oients diaris.

Lideratges al vespre i al cap de setmana

Catalunya Ràdio és líder de dilluns a divendres de 20.00 a 22.00; els dissabtes, de 18.00 a 22.00; i els diumenges, de 12.00 a 16.00 i de 21.00 a 22.00.

"El búnquer", amb en Peyu, Jair Domínguez i Neus Rossell, incrementa en un 36,2% el nombre d'oients diaris respecte a la primera onada del 2022 i se situa en 63.000. Una xifra que s'afegeix al consum digital. Aquest 2023 acumula 8,8 milions de reproduccions d'àudio a totes les plataformes on es distribueix: la pròpia de la CCMA (1,2 milions), Instagram (2,7 milions), Spotify (1,6 milions), YouTube (1,4 milions) i Apple Podcast (1 milió). 

Cada mes, 55.000 usuaris únics escolten "El búnquer" als mitjans digitals de Catalunya Ràdio, un 10% més que l'any passat. Aquests usuaris fan 352.000 reproduccions mensuals, que impliquen un increment del 22%. Per edats, segons les plataformes que inclouen aquesta segmentació, els oients del programa es concentren majoritàriament en la franja de 35 a 44 anys i aproximadament un 75% de l'audiència té entre 25 i 65 anys.

El "Tot costa", amb Jordi Costa i Sònia Gelmà, amb 81.000 oients, puja un 11,8% respecte a l'EGM anterior i lidera la seva última hora. Pel que fa al consum digital, des del principi de l'any, acumula 1,6 milions de reproduccions d'àudio a les diverses plataformes, de les quals més de la meitat a la plataforma pròpia de la CCMA. Cada mes l'escolten una mitjana de 64.000 usuaris únics.

El "Tot gira", amb David Clupés, és el magazine esportiu més escoltat dels dissabtes amb 182.000 oients. I diumenge lideren "Un restaurant caníbal a Berlín", amb Paula Molés, amb 69.000 oients, "Catalunya migdia (cap de setmana)", amb Neus Bonet i Maria Guixà, amb 50.000, "En guàrdia!", amb Enric Calpena, amb 47.000, i l'última hora d'"El suplement". El programa dirigit i presentat per Roger Escapa registra 351.000 oients, dissabte, i 316.000, diumenge.

Pel que fa a "Crims", amb Carles Porta, lidera la seva franja els dos dies del cap de setmana amb 50.000 oients el dissabte i 120.000 el diumenge. En consum digital, des de l'1 de gener acumula més de 5,8 milions de reproduccions d'àudio a totes les plataformes on es distribueix: la pròpia de la CCMA (1,2 milions), Spotify (1,9 milions), Apple Podcast (1,1 milions), iVoox (758.000) i Instagram (524.000).

De mitjana, 61.000 usuaris únics mensuals escolten els continguts de "Crims" als mitjans digitals de Catalunya Ràdio. Això suposa un 83% d'increment respecte al mateix període de l'any passat. El nombre de reproduccions d'àudio del programa a la plataforma pròpia de la CCMA s'ha duplicat respecte als 3 primers mesos de l'any passat. Són 347.000 reproduccions mensuals, un +114%.

iCat obté 33.000 oients diaris, un 24,5% més que en l'onada anterior.

Catalunya Música i Catalunya Informació, líders entre les temàtiques

Catalunya Música registra 31.000 oients, un 0,5% més que en l'onada anterior. Catalunya Informació n'aconsegueix 86.000. Ambdues són líders en la seva temàtica.

El consum digital creix un 89% en un any i és hegemònic entre el públic jove

Durant els tres primers mesos del 2023, els continguts de Catalunya Ràdio han acumulat 12 milions de reproduccions d'àudio i vídeo als mitjans digitals de la CCMA. Cada mes, 326.000 usuaris únics hi han accedit per consumir els continguts d'àudio de l'emissora. I, a les plataformes de podcast com Spotify o Apple Music, el nombre de reproduccions d'àudio en aquests tres mesos ha superat els 7 milions.

La suma del nombre total de reproduccions d'àudio i vídeo dels continguts de Catalunya Ràdio a la plataforma pròpia de la CCMA i a les plataformes externes (podcast, Youtube i xarxes socials) arriba als 46,4 milions entre els mesos de gener i març del 2023. Això suposa un creixement d'un 89% respecte al primer trimestre del 2022. És especialment destacable el creixement del consum de continguts a les xarxes socials com TikTok i Instagram.

Al gener i al febrer, l'audiència digital de Catalunya Ràdio va ser de 802.000 usuaris de mitjana a Catalunya, el que implica un increment del 4,5%. Durant el mateix període, RAC1 va perdre un 31%.

El públic jove representa un 9,3% de l'audiència digital de Catalunya Ràdio. Al gener i al febrer va registrar de mitjana 74.000 usuaris únics d'entre 18 i 24 anys, cosa que la  converteix en l'emissora generalista que té més audiència jove a Catalunya. També és l'emissora generalista que té més audiència digital menor de 35 anys en nombres absoluts, amb 158.000 oients d'aquestes edats de mitjana mensual.

 

catradio.cat/catinfo
catmusica.cat
iCat.cat

#AudiènciesCatRàdio

twitter.com/catalunyaradio
twitter.com/catinformacio
twitter.com/catalunyamusica
twitter.com/iCatfm
facebook.com/catradio
facebook.com/iCat

Anar al contingut