Mides dels planetes candidats segons Kepler (NASA)
Washington

La "missió Kepler" de la NASA revela que existeixen 17.000 milions de planetes similars a la Terra

S'han descobert 17.000 milions de planetes semblants a la Terra dins la Via Làctia. Experts astrònoms han investigat els avanços que la "missió Kepler" de la NASA ha dut a terme durant 3 anys.

RedaccióActualitzat
Un equip d'astrònoms de les universitats de Califòrnia i Hawaii afirma que un 17% de les estrelles silimars al Sol tenen algun planeta de mesures semblants a la Terra en la seva òrbita. Els científics han arribat a aquesta conclusió gràcies a l'estudi de les dades que la "missió Kepler" de la NASA ha desenvolupat durant els seus primers tres anys. Segons François Fressin, membre del centre d'Astrofísica de la Universitat Harvard, hi ha uns 100.000 milions d'estrelles, de manera que es calcula que poden haver-hi aproximadament 17.000 planetes d'aquestes característiques.

D'aquesta manera, la recerca de planetes "germans" a la Terra sembla més propera, tot i que el descobriment no assegura que cap dels 17.000 milions de planetes trobats siguin habitables. Aquests planetes tenen una dimensió d'entre una i dues vegades el diàmetre de la Terra i els investigadors sostenen la hipòtesi que siguin rocosos i puguin tenir, segons on es trobin dins la Via Làctia, aigua en estat líquid. Així ho han explicat els diferents experts en la reunió de la Societat Astronòmica Americana a Long Beach, a l'estat de Califòrnia.

En aquesta reunió, la NASA ha anunciat el descobriment de 461 nous candidats a planetes fora del Sistema Solar, quatre en zona habitable. La investigació de Kepler suggereix així que una de cada sis estrelles de la galàxia on es troba la Terra, la Via Làctia, podria allotjar un planeta de tipus terrestre orbitant al seu voltant.

"Un dels objectius de Kepler és respondre una pregunta que la gent ha estat demanant des dels temps d'Aristòtil: quina fracció de les estrelles com el Sol tenen un planeta semblant a la Terra?", ha explicat Andre Howard, membre de l'Institut d'Astronomia de la Universitat de Hawaii. Tot i que encara no hi ha resposta exacta a aquesta pregunta, el telescopi Kepler "ha trobat prou planetes que permeten fer estimacions estadístiques".