Fórmula 1

Els Ferrari són els més ràpids i els Mercedes els més consistents després dels entrenaments a Jerez

Els Mercedes i els Ferrari marxaran dels tests de Jerez deixant bones sensacions de cara a la temporada 2015. Bona nota també per al jove equip Toro Rosso. En canvi, Red Bull, i especialment McLaren tenen, encara molta a feina a fer si volen estar al nivell esperat quan comenci el Mundial, el 15 de març.

Actualitzat

Aquest dimecres s'han acabat els primers entrenaments de la pretemporada al circuit de Jerez amb alguns fets i resultats que poden donar les primeres indicacions de com pot ser el pròxim Mundial de Fórmula 1.

Els dos millors temps absoluts els han marcat els pilots de Ferrari: Kimi Räikkönen, el més ràpid, i Sebastian Vettel. El pilot finlandès ha rebaixat el registre del seu nou company d'equip en l'última jornada. Ferrari ja havia anunciat que aquest any canviaria la seva filosofia i que prioritzava l'agressivitat i competitivitat en comptes de la fiabilitat. Els resultats que han aconseguit Räikköonen i Vettel, però, han estat en condicions especials, és a dir amb dipòsits sense benzina, i amb pneumàtics més tous dels que feien servir els seus rivals. L'equip italià ha dut a terme petites simulacions de carrera, però atenció, amb registres més dolents dels que han aconseguit els pilots de l'equip més regular d'aquests entrenaments, Nico Rosberg i Lewis Hamilton, amb Mercedes.

Els Mercedes, els més regulars

Els pilots que van lluitar pel títol del Mundial 2014 han estat, sens dubte, els més regulars, i han estat capaços de fer més de 500 voltes, una xifra llunyana de la de qualsevol rival. També s'ha de dir que els pilots de Mercedes han hagut d'interrompre les seves sessions per problemes mecànics, però han estat al davant dels rivals en aquest apartat. Lewis Hamilton ha confessat aquest dimecres a TV3 que només havia fet servir el motor de la passada temporada i que l'únic objectiu de l'equip havia estat millorar la fiabilitat.

L'equip que més se'ls va apropar l'any passat, en canvi, ha estat protagonista d'uns entrenaments plens de problemes. Sembla que el nou motor Renault que porten, ni dóna la potència necessària, ni la fiabilitat que permeti fer voltes i millorar el comportament dels monoplaces. Els temps que han aconseguit Daniel Ricciardo i Daniil Kvyat han estat discrets, però Red Bull ha estat l'equip que ha fet menys voltes rere McLaren.

McLaren, amb problemes

A McLaren no s'esperaven tants problemes en el seu debut amb Honda, però tot i això el seu debut ha estat menys complicat que el de la parella Red Bull-Renault la temporada passada, fet que no s'han cansat de recordar els integrants de McLaren. Segons van reconèixer els seus dirigents, el motor porta elements revolucionaris, i això ha complicat la seva posada a punt. Els pilots han pogut fer més de 70 voltes i han pogut tenir les primeres impressions sobre la qualitat del monoplaça, que, sembla, és molt bona. Tot i això, Fernando Alonso i Jenson Button porten retard d'entrada i l'equip haurà de treballar de valent per no tenir problemes en les primeres curses del Mundial.

L'equip Williams ha estat discret, com ho va fer en els entrenaments de totes les curses de la passada temporada, fins que ensenyaven les ungles el dia de la carrera, en què eren molt competitius. També han dedicat la major part del temps a preparar la seva resistència.

Bones impressions de l'equip més jove del Mundial, Toro Rosso, amb Carlos Sainz i Max Verstappen dedicant les jornades a fer quilòmetres, sense pensar en la rapidesa dels entrenaments de classificació. Sainz va fer més de 130 voltes en la seva segona jornada i no va cometre errades importants. Verstappen, en la darrera jornada, ha marcat un temps més baix i també s'ha mostrat consistent. A Toro Rosso s'han queixat internament del mal comportament dels motors Renault.

L'equip Sauber, amb Marcus Ericsson i Felipe Nasr, ha estat sorprenent amb els temps espectaculars que han aconseguit els pilots, tot i que s'ha de recordar que normalment els han fet amb els pneumàtics més tous dels quals disposaven. Curiosament, l'equip Sauber pot ser un altre beneficiari dels progressos que han tingut els motors Ferrari gràcies a les modificacions que va permetre la FIA.

L'equip Lotus va arribar una mica tard als entrenaments, però amb els nous motors Mercedes s'han mostrat ràpids i consistents. L'únic equip important absent d'aquestes proves ha estat Force India, amb greus problemes econòmics i amb un retard important que encara no se sap si els permetrà estar presents en els entrenaments de Montmeló de finals de febrer.

Els temps de l'última jornada
1. Kimi Räikkönen (FIN) Ferrari 1.20.841 (106 voltes)
2. Marcus Ericsson (SUE) Sauber 1.22.019 (112 v.)
3. Lewis Hamilton (GBR) Mercedes 1.22.172 (115 v.)
4. Max Verstappen (HOL) Toro Rosso 1.22.553 (97 v.)
5. Felipe Massa (BRA) Williams 1.23.116 (73 v.)
6. Romain Grosjean (FRA) Lotus 1.23.802 (53 v.)
7. Daniil Kvyat (RUS) Red Bull 1.23.975 (62 v.)
8. Jenson Button (GBR) McLaren-Honda 1.27.660 (35 v.).

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut