Pintalapinça: La campanya d'una nena de 7 anys per la investigació del coronavirus
L'Arlet i la seva família volen que, per cada nou seguidor al compte d'Instagram Pintalapinça, empreses o mecenes particulars facin donacions d'1 euro a la campanya #JoEmCorono
Pintalapinça és la iniciativa per recaptar fons que proposa l'Arlet, l'avi de la qual ha mort per coronavirus. Va ser després d'això, que la nena i la seva família van idear una manera per aconseguir diners per a la recerca mèdica de la Covid-19.
En només un dia, el compte d'Instagram Pintalapinça ha aconseguit 10.000 seguidors. El repte per als usuaris és ben senzill: compartir una fotografia d'una agulla d'estendre pintada.
La família de l'Arlet busca ara empreses o mecenes particulars que puguin aportar 1 euro per cada seguidor. I, d'aquesta manera, fer arribar els diners recaptats a la campanya #JoEmCorono, liderada per l'equip mèdic dels doctors Bonaventura Clotet i Oriol Mitjà.
En poques hores, Pintalapinça ja ha rebut desenes de fotos de gent que decora agulles d'estendre.
En una setmana, la campanya #JoEmCorono va superar el milió d'euros i, aquest diumenge, gairebé ja ha recaptat 1.700.000 euros, gràcies a nombroses aportacions.
Aquests diners són per a la feina que fa un equip de metges i investigadors de l'Hospital Germans Trias i Pujol, la Fundació Llluita contra la Sida i IrsiCaixa.
Per una banda, treballen en un assaig clínic pioner per trobar fàrmacs que serveixin per tractar de manera immediata els infectats i prevenir el contagi. En un altre projecte busquen una vacuna efectiva contra el virus.
La campanya #JoEmCorono la va començar l'actor Marc Clotet a través de les xarxes. A partir del seu primer Instagram, molts artistes i famosos s'hi han adherit.
- ARXIVAT A:
- Coronavirus CiènciaSalut