El primer avió de Norwegian que va fer la ruta entre Barcelona i Chicago, el juny del 2019, al Prat (ACN)
El primer avió de Norwegian que va fer la ruta entre Barcelona i Chicago, el juny del 2019, al Prat (ACN)

Norwegian tanca rutes amb els EUA i perillen la meitat dels 1.000 treballadors al Prat

La companyia, a la corda fluixa, s'aparta del concepte "low-cost" als vols intercontinentals i se centra en el mercat europeu

La companyia aèria Norwegian tancarà definitivament les cinc rutes que connectaven l'aeroport de Barcelona amb els Estats Units. La decisió pot afectar prop de la meitat de les 1.000 persones que treballen per a la companyia a Barcelona i s'emmarca en una reestructuració general de l'empresa, en la corda fluixa.

Norwegian tancarà totes les seves bases de rutes intercontinentals a Europa i els Estats Units. Vol centrar-se en el mercat europeu i els vols de connexió amb Escandinàvia, i mantindrà en funcionament la seva base de rutes curtes a l'aeroport del Prat.

Tenint en compte les dues bases operatives (curt i llarg radi), a més dels serveis d'assistència i manteniment, i la seu corporativa, la companyia dona feina a 1.003 persones a Barcelona. En un comunicat conjunt que recull l'agència ACN, els sindicats USO i Sepla lamenten no haver estat informats d'aquests plans, que segons càlculs de la companyia podrien afectar 485 treballadors.


Retorn als orígens

L'aturada dels vols intercontinentals en plena pandèmia va ser l'estocada definitiva del model de negoci de Norwegian, que havia volgut aplicar el concepte "low-cost" als vols intercontinentals. Un model que estava en qüestió ja abans de la crisi Covid. L'aerolínia ha hagut d'aturar bona part dels seus 138 avions per la pandèmia. Ara, ha decidit retornar al model inicial, basat en el mercat escandinau.

Jacob Schram, conseller delegat de Norwegian Air, ho ha justificat: "Les rutes de llarg radi ja no formen part del nostre pla de negoci."

Això significa que Norwegian tancarà les seves bases que donen servei als vols intercontinentals a Barcelona, París, Roma, Nova York, Florida i Los Angeles, amb una retallada de plantilla que podria arribar a les 2.000 persones en els dos continents.

En la seva nota, l'empresa assegura que vol centrar-se en "rutes nacionals a Noruega, en els països nòrdics i també destinacions europees clau". En aquest sentit, fonts de la companyia apunten que Barcelona continua sent una destinació important per a l'empresa, amb la perspectiva d'una recuperació de la mobilitat quan la crisi Covid quedi enrere.


Reestructuració de la companyia

Norwegian necessita reestructurar també el seu deute, que segons Reuters és de 7.900 milions de dòlars. El pla de negoci inclou retallades i renegociació d'aquest deute, a més d'una ampliació de capital per buscar nous socis.

La companyia va rebre un primer paquet d'ajudes del govern noruec, que va refusar tornar a posar-hi diners fins que no veiés una voluntat clara d'ajustar l'empresa a la nova realitat. Aquest pla de reestructuració obriria la porta, segons els analistes, al rescat públic.

 

ARXIVAT A:
Aeroports
Anar al contingut