Fotografia d'un centre logístic d'Amazon a França (Reuters/Pascal Rossignol)

L'alcaldessa de París i part de la cultura francesa promouen "un Nadal sense Amazon"

La campanya coincideix amb l'anunci del gegant de les vendes online de provar sort en el negoci farmacèutic

Una part dels móns de la cultura i la política francesa amb l'alcadessa de París, Anne Hidalgo, al capdavant s'han afegit a la campanya "Un Nadal sense Amazon", una iniciativa per promoure el comerç local en detriment del gegant del comerç a internet.

La campanya pretén conscienciar sobre les conseqüències econòmiques i ambientals de comprar acríticament a Amazon. Els seus impulsors demanen que es prioritzi la compra de proximitat i l'anomenada economia circular durant les compres nadalenques. També exigeixen lleis que limitin l'expansió de l'empresa de Silicon Valley, a la qual acusen de competència deslleial i elusió fiscal.

Aquesta proposta compta amb el suport de la Confederació de comerciants de França i organitzacions de dimensió global com Greenpeace.

El juliol de l'any passat, França ja va aprovar l'anomenada taxa GAFA, un impost el nom del qual fa referència a les grans tecnològiques Google, Amazon, Facebook i Apple i que va desencadenar un conflicte diplomàtic quan Donald Trump va amenaçar amb contraatacar imposant un tribut als vins francesos.

Beneficis per la crisi de la Covid

La crisi sanitària derivada de la pandèmia del coronavirus i restriccions per provar de contenir-la, com els confinaments domiciliaris, que van obligar a tancar un número significatiu de comerços, ha fet que els beneficis del gegant de la venda online es disparessin. Una posició que ha millorat amb un anunci recent: l'entrada d'Amazon al sector farmacèutic.

L'empresa dirigida per Jeff Bezos ha obert una farmàcia en línia per vendre i entregar a domicili medicaments amb recepta. La nova botiga, anomenada Amazon Pharmacy, només està disponible als Estats Units de moment. El llançament d'aquest nou servei arriba dos anys després que la multinacional comprés PillPack, una de les farmàcies en línia més gran dels EUA.

A la seva pàgina web, Amazon promet que la informació mèdica que rebi no serà compartida "fora de la seva farmàcia per fer publicitat o màrqueting" sense el consentiment exprés del client.

ARXIVAT A:
Comerç
Anar al contingut