Martorell

L'acord entre Seat i sindicats es rep amb preocupació a Martorell i amb satisfacció al govern

Els treballadors de Seat s'han llevat amb la notícia de l'acord sobre el futur de l'empresa. El gran titular fa referència al que era el moll de l'os de la discussió: la xifra d'acomiadaments. Finalment, s'ha reduït de manera important, de 1.346 a 660. De tota manera, aquesta és la primera vegada que els sindicats accepten acomiadaments forçosos de part de la plantilla a Seat. Martorell ha rebut amb preocupació l'acord, mentre que la Generalitat està satisfeta perquè es garanteix la continuïtat de la marca.

Actualitzat
A Martorell, com a les poblacions del voltant, per cada lloc de treball a Seat n'hi ha ben bé quatre de la indústria auxiliar que en depenen. A més, són molts els que, si no hi treballen, hi han treballat o ho fan familiars. És per això que la crisi i les negociacions sobre el futur de l'empresa s'han viscut amb preocupació. Ha fet falta un mes i mig de negociacions i una última reunió que va durar gairebé nou hores perquè direcció i sindicats trobessin una sortida a l'expedient de regulació. Finalment, la xifra d'acomiadaments s'ha reduït de manera important. L'empresa en proposava 1.346 i, finalment, seran 660. Els sindicats UGT i CCOO han argumentat que s'esgotava el termini i, si no arribaven a un acord, la Generalitat hagués decidit sobre el conjunt de l'expedient. La CGT, en canvi, no hi està d'acord. El secretari general de la UGT, Josep Maria Álvarez, ha declarat que s'han aconseguit els seus dos objectius fonamentals, és a dir, garantir la presència de Seat en el teixit industrial català i minimitzar l'impacte social de l'expedient de regulació llançat per l'empresa. El president del comitè d'empresa, Matías Carnero (UGT), ha explicat que la plantilla ja està sent informada de les condicions de l'acord i dels motius que han impulsat els dos sindicats majoritaris a acceptar-les. Carnero ha dit que, de moment, no hi ha "un rebuig frontal" als resultats de la negociació. Per la seva banda, el representant de CCOO al comitè d'empresa, Manolo Gálvez, ha afegit que la plantilla "no està satisfeta, però sí tranquil·la". Per CCOO, el més important és que "els que han decidit sortir de la companyia ho fan en les millors condicions que hem pogut signar i que els que continuen tenen una expectativa molt raonable de tornar mantenint la mateixa categoria i salari amb el qual van marxar, i amb la cobertura de la desocupació i la indemnització". Satisfacció del govern El conseller de Treball i Indústria de la Generalitat, Josep Maria Rañé, creu que l'acord torna "la tranquil·litat" al sector català de l'automoció i posa fi a l'allau de notícies que "mantenien una sensació d'incertesa" respecte a Seat. Rañé ha destacat com un element "fonamental" del pacte l'equilibri que manté entre el pla social i el pla industrial per als propers anys. El conseller també ha lloat la "responsabilitat" i "la manera de treballar" tant de la direcció de l'empresa com dels sindicats majoritaris. Rañé pensa que els 3.000 milions d'euros que Seat preveu invertir fins al 2010 garanteixen la continuïtat de la marca. El secretari general de la UGT comparteix aquesta tesi, però considera necessari que, a llarg termini, hi hagi una participació institucional o bé d'alguna entitat catalana en l'accionariat de Volkswagen. Per Álvarez, una possibilitat seria La Caixa, però Rañé ha contestat que, de moment, això "no està a l'agenda" del govern. En canvi, el portaveu del PSC, Miquel Iceta, no ha descartat "que en el futur pugui haver-hi participacions institucionals o d'importants entitats financeres catalanes" en la indústria, tot i que ha aclarit que aquestes fórmules "no han de ser fruit de situacions extraordinàries, sinó d'una reflexió profunda".
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut