La C-16 es desdoblarà per trams i tindrà un carril reversible amb una barrera mòbil

El projecte de la nova C-16 entre Berga i Bagà ha estat presentat als alcaldes de la zona
La C-16 es desdoblarà per trams i tindrà un carril reversible amb una barrera mòbil
Cercs

La C-16 es desdoblarà per trams i tindrà un carril reversible amb una barrera mòbil

El projecte de la nova C-16 entre Berga i Bagà ha estat presentat als alcaldes de la zona
Xavi Rosiñol Actualitzat
TEMA:
Infraestructures
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Quan hi ha neu a la Cerdanya o bolets al Berguedà, l'Eix del Llobregat es col·lapsa. Cada cap de setmana, per sistema. Els que viuen a tocar de la C-16 s'hi han hagut d'acostumar.

A Cercs, ja han vist passar cinc consellers i tres projectes per desdoblar la carretera. Però, de moment, res.

Aquest dimecres, la Generalitat ha presentat una nova solució per a la C-16 de Berga a Bagà: es desdobla només a trossos.

Hi haurà quatre carrils fins a Cercs. Tres fins a Malanyeu. Es tornarà a ampliar un quilòmetre quan la muntanya ho permeti. I arribarà fins a Bagà amb tres carrils.
 

 

I la novetat serà en els trams de tres carrils perquè el carril del mig serà reversible. Podrà anar en sentit nord o en sentit sud en funció del trànsit que hi hagi. Es canviarà amb una màquina que no s'ha vist mai a Espanya.
 

 

La màquina mou la mitjana de formigó d'una banda a una altra. Avança a 20 km/h. I la resta de cotxes poden circular mentre treballa. Funciona al Golden Gate de San Francisco. I al Berguedà es podrà adaptar al trànsit dels caps de setmana.

"Els divendres i els diumenges o els dies que fos necessari canviar-la."

Ha dit el conseller de Territori, Damià Calvet, en la presentació de la proposta.

Els alcaldes sempre havien demanat el desdoblament total. Però accepten la solució del carril reversible. El president del Consell Comarcal del Berguedà, Josep Lara, ho veu així:

"Jo crec que aquest projecte, per primera vegada, és realista."

La solució que ara proposa la Generalitat val 178 milions d'euros, quatre cops menys que desdoblar la carretera sencera. Les obres començaran l'any que ve i acabaran el 2022. Tot i que encara hi ha veïns que no s'ho acaben de creure.

 

ARXIVAT A:
Infraestructures Trànsit Mobilitat

VÍDEOS RELACIONATS