Imatge de la pàgina del PP on demana la cessió de perfils d'usuaris.
Imatge de la pàgina del PP on demana la cessió de perfils d'usuaris.
Barcelona

El PP demana que els cedeixis el perfil al Twitter i el Facebook i les xarxes ho denuncien amb #prostituit

El PP ha engegat una campanya per demanar als seus afiliats i simpatitzants que els cedeixin els seus perfils al Twitter i el Facebook durant els dies que se celebrarà la convenció del partit a Màlaga, els dies 6, 7 i 8 d'octubre. La iniciativa pretén inundar la xarxa de missatges en favor dels populars i difondre les idees que sorgeixin dins el marc de la convenció.

Actualitzat
Les xarxes socials han reaccionat amb indignació tan bon punt s'ha presentat la iniciativa i han denunciat el que consideren una "prostitució" dels perfils dels usuaris amb l'etiqueta #prostituit.

Aquest "hashtag" s'ha convertit en el segon tema més comentat al Twitter a tot Espanya.

La proposta forma part de la pàgina web que han estrenat els populars amb motiu de les eleccions generals del 20-N, www.movimientoparaelcambio.es i on han engegat un rellotge amb el compte enrere pels comicis.

"Uneix-te al Moviment per al Canvi", convida el web, on s'explica que si els cedeixes el teu perfil "durant la convenció, quan el Moviment per al Canvi enviï un missatge automàticament es publicarà als teus perfils de Facebook i/o Twitter cedits".

La proposta per la cessió de perfils d'usuaris, inèdita a les xarxes socials, ha provocat la indignació dels tuitaires, que han piulat missatges crítics per denunciar la iniciativa o per enfotre-se'n.

"He cedit el meu twitter al PP, la sang a Botín, l'ànima a Satanàs i els ous a flams Dhul. #prostituit", diu un dels missatges que ha estat ràpidament retuitejat a la xarxa de microblòguing. N'hi ha d'altres que, irònicament, diuen que es tracta d'una gran idea, que ho faran a canvi d'una regidoria o alguna cosa, i finalment d'altres que afirmen que es tracta de la degeneració absoluta de la política aplicada a les xarxes.

Els usuaris de les xarxes socials consideren que es tracta d'una intrusió en un espai privat i un atac a la llibertat que fins ara ha predominat en aquest àmbit.

Cal recordar que aquesta no és la primera campanya del PP que rep una allau de crítiques a les xarxes socials. El Partit Popular ja va veure com l'etiqueta #preguntaleaMariano que van llançar per fomentar la interactivitat amb els seus votants se'ls girava en contra. Aleshores va ser utilitzada per demanar comptes al candidat del PP sobre totes les qüestions sobre les qual no s'ha pronunciat mai o per demanar-li què pensa fer sobre una bateria de problemes en cas que arribi al govern.

Més recentment, Mariano Rajoy, amb compte al Twitter des de fa menys d'un mes, també va desfermar molts comentaris al Twittter aquest cap de setmana per la portada que va protagonitzar al diari "La Razón", on presentava "El futur d'Espanya" amb una fotografia on només hi apareixia una dona, per cinc homes incloent-hi el mateix Rajoy. A més, l'única dona que hi apareixia entre els presumptes emprenedors era una cuinera amb un vestit negre de coll alt amb un plat amb una empanada entre les mans.
Anar al contingut