Barcelona

Bieito no deixa indiferent el Liceu amb la seva "Carmen" ambientada a Ceuta

El Liceu ha estrenat temporada aquest dilluns amb "Carmen", la popular òpera de Georges Bizet, dirigida per Calixto Bieito. Feia disset anys que aquest clàssic no es representava al teatre de la Rambla i, com acostuma a passar a les adaptacions de Bieito, no deixa indiferent ningú. Legionaris, vells Mercedes i un gran toro d'Osborne com a fons permanent són alguns dels ingredients d'aquesta particular "Carmen".

Actualitzat
L'estrena de la "Carmen" de Bieito havia aixecat molta expectació al Gran Teatre del Liceu i ha comptat amb convidats d'excepció, com la besnéta de Wagner. Era un inici de temporada arriscat, a la vista de la controvèrsia suscitada per les seves anteriors adaptacions operístiques.

Es tracta d'un espectacle "colossal", en paraules del director artístic del Liceu, Joan Matabosch. Amb un repartiment de luxe, Bieito fuig del tòpic de les castanyoles i els toreros i situa l'acció a la frontera entre Ceuta i el Marroc als anys 70. El soldat Don José és un dels legionaris que es mou en aquest ambient, enmig d'una banda de contrabandistes que trafiquen amb tot el que poden i la cigarrera Carmen. I a escena apareixen una bandera espanyola i la figura d'un gran toro d'Osborne.

Conceptualment, la "Carmen" que es veurà al Liceu fins al 17 d'octubre és la mateixa versió que Bieito va presentar el 1999 al Festival de Peralada, però "més gran i més madura", en paraules del seu director. El tenor Roberto Alagna repeteix en el paper de Don José i la mezzosoprano Beatriz Uria Monzón és una Carmen més propera a una dona lliure que no pas a una dona fatal. El muntatge es reposarà al juliol per tancar la temporada del teatre barceloní.


NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut