A l'eix Creu Coberta-Sants s'ha de circular a 30 km/h (ACN/Blanca Blay)

Barcelona limitarà a 30 km/h tots els carrers secundaris a partir de l'1 de març

La restricció de velocitat també s'aplica a l'eix de la Creu Coberta-Sants, per on passen cada dia més de 18.000 vehicles

Actualitzat

L'objectiu és que l'any que ve el 75% dels carrers de Barcelona tinguin un límit de velocitat de 30 quilòmetres per hora. L'alcaldessa Ada Colau firmarà la mesura, via decret, aquesta setmana perquè, a partir de l'1 de març, s'apliqui als carrers secundaris de la ciutat incloent-hi els que tinguin més d'un carril o més d'un carril per sentit.

A més, també s'haurà de circular a 30 km/h a l'eix del carrer de la Creu Coberta-carrer de Sants. S'aplica en els dos sentits de circulació, en un tram de 2,4 quilòmetres, des de la plaça Espanya fins al carrer de Munné. Segons l'Ajuntament, cada dia passen per aquest eix 9.700 vehicles en sentit muntanya i 8.500 en sentit mar. La senyalització ja està a punt.

Tot plegat, se sumen 112 quilòmetres més de carrers a 30 km/h.

De tots els carrers que hi ha a la ciutat, ara n'hi ha més de la meitat que tenen limitada la velocitat a 30 km/h. La idea és que a final de l'any que ve siguin 3 de cada 4.

Xarxa viària de la ciutat a desembre del 2019 (Ajuntament de Barcelona)

 

La regidora de Mobilitat de l'Ajuntament, Rosa Alarcón, ha explicat que l'objectiu és que a la ciutat hi hagi menys accidents i siguin menys greus:

"És un tema molt vinculat a la seguretat, tenim una velocitat que circula amb massa rapidesa i hem d'abaixar-la."

 

La tinenta d'alcaldia d'Urbanisme, Janet Sanz, ha afegit que també "s'ha de garantir una millor connexió a peu i en bicicleta" i que la transformació ha d'arribar a tota la ciutat:

"Fins ara ningú s'imagina com a possible que carrers com la Via Laietana o la Meridiana siguin carrers i no autopistes."

 

Carrers principals el 2021

Aquest any, les actuacions se centraran en les vies secundàries i també en l'eix Creu Coberta-carrer de Sants i l'any que ve s'actuarà més en les vies principals com Via Laietana, Jordi Girona, Mandri, travessera de Gràcia, carretera del Carmel, avinguda Mare de Déu de Montserrat, Pi i Molist, Torras i Bages, Almogàvers, Taulat, Diputació i Consell de Cent.

Per la xarxa secundària circulen menys vehicles i compleix una funció de caràcter local i veïnal, segons l'Ajuntament. La xarxa bàsica, amb més volum de trànsit, es defineix com el conjunt de carrers fonamentals per a la mobilitat de la ciutat, que connecta districtes i barris i és via de pas pel transport públic.

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut